OBS! För en bättre upplevelse, uppdatera din webbläsare. Klicka här

Låsa upp mobil.

De flesta av våra hårdvaror; mobiler, modem och routrar är låsta till vårt nät. Det innebär att man inte kan använda andra operatörers SIM-kort i våra produkter.

Här får du information om hur du går till väga om du vill låsa upp produkten.

Såhär gör du

  1. Läs villkoren längre ned
  2. Gå till en 3Butik eller ring 0771 - 735 300
  3. Ange mobilens IMEI-nummer*

Nu kommer du behöva vänta tills du får ett brev hem på posten.
Brevet innehåller instruktioner om hur du går tillväga. Det kan ta
ca 1-3 veckor innan du får brevet.

*IMEI-nummer är produktens identifiering och innehåller
15-siffror. Knappa in *#06# för att se numret. Har du en iPhone
hittar du det på SIM-kortkortshållaren.

Kostnad och bindningstid

Produkt köpt före 1 maj 2014: 
Upplåsningsavgift på 350 kr tas ut oavsett om bindningstid är kvar eller ej. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid eller kontantköpt din produkt debiteras även 350 kr.

Produkt köpt efter 1 maj 2014: 
Upplåsningsavgift på 350 kr tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid kvar eller kontantköpt din produkt är det kostnadsfritt att låsa upp.

Villkor.

  • Upplåsning sker på din begäran, dvs du behöver kontakta oss
  • Upplåsningen påverkar inte bindningstiden eller avtalet i övrigt
  • Du får inte ha några obetalda fakturor som förfallit hos oss
  • Har du köpt mobilen kontant behöver vi se ett inköpskvitto. Kontakta därför en 3Butik eller ring till vår kundservice för att få hjälp.
Blev du hjälpt av informationen den här sidan?
Tack för din feedback!
Motivera gärna varför Skicka