Till innehållet
Meny

SIM-kort

När du beställer eller förlänger ett abonnemang får du alltid med ett SIM-kort, Trio-SIM. Det innehåller tre SIM-kortstyper: Standard-SIM, Micro-SIM, Nano-SIM.

PIN-kod
En kod som används för att skydda din telefon. När du startar din mobil skriver du in din PIN-kod. Koden står på SIM-kortsbrickan du får med när du köper ett kortet.

PUK-kod
Har du angett fel PIN-kod för många gånger behöver du skriva in din PUK-kod. Du hittar koden på Mitt3 eller på SIM-kortsbrickan.

1. Beställa SIM-kort.

Om du förlänger, köper en ny telefon/router eller beställer nytt abonnemang hos oss ordnar vi att du får rätt SIM-kort till din nya produkt. Men i vissa fall behöver man själv ordna ett nytt SIM-kort, till exempel vid förlust av telefon.

Beställ nytt SIM-kort kostnadsfritt via Mitt3.

1. Logga in på Mitt3
2. Välj fliken abonnemang
3. Välj det abonnemang som ska ha ett nytt SIM-kort
4. Välj SIM-kort
5. Följ instruktionerna under "Beställ nytt SIM-kort"

Du kan även gå till en butik för att köpa ett nytt SIM-kort.

Har du ett kontantkort?

Då är du varmt välkommen att besöka en 3Butik eller ringa kundservice för hjälp med ett nytt SIM-kort.

2. Aktivera SIM-kort

När du får ett nytt SIM-kort, t ex vid en förlängning av ditt abonnemang, behöver du aktivera det för att komma igång. Du kommer att behöva ange ditt organisationsnummer, din aktiveringskod och det nya 19-siffriga SIM-kortsnumret.

Aktivera via Mitt3.

Logga in på Mitt3. Gå in under "Abonnemang" och välj vilket abonnemang SIM-kortet ska aktiveras på. Välj sedan "SIM-kort" och "Aktivera SIM-kort".

Registrera eller logga in på Mitt3

Aktivera via telefon.

Ring till 0735-300 355 och följ instruktionerna direkt via telefon. Innan du ringer in rekommenderar vi att du förbereder följande information:

  • Organisationsnummer som abonnemanget är registrerat på
  • Aktiveringskod 
  • SIM-kortsnummer (19 siffror)
Dags för nya mobiler

Dags för nya mobiler?

Hos oss hittar ni de senaste mobilerna från Apple, Samsung och Sony Xperia och många fler. Välj den mobil och det abonnemang som passar dig och ditt företag bäst. Frakten bjuder vi alltid på.

Välj mobiltelefon

Kundservice

Kundservice.

Har ni fakturafrågor, vill överlåta era abonnemang eller är i behov av smarta uppdateringar och manualer för mobiler och bredband? Surfa in på våra kundservicesidor och få svaren direkt.

Till Kundservice