Till innehållet
Meny

Om du som enskild firma ångrar köpet.

Ångerrätten gäller om du som enskild firma köper en vara eller tjänst på distans av 3. På distans innefattar t ex via tre.se, över telefon eller utanför 3s affärslokaler. Om du ångrar ett sådant avtal ska du meddela 3Kundservice detta inom 14 dagar från det att du mottog varan. Inom 14 dagar efter sådant meddelande ska du sända tillbaka varan till 3 med den fraktsedel som för detta ändamål skickats till dig från 3. 3 kan i vissa fall debitera dig för returkostnad, för närvarande 98 kr inkl moms.

Produktens skick.

Tänk på att du är ansvarig för den värdeminskning som uppstår om du hanterar varan i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion. Om du skickar tillbaka en vara som inte kan säljas som ny kommer vi att debitera dig för den kostnad som värdeminskningen innebär för oss. För att undvika betalningsskyldighet ber vi dig därför att inte använda produkten förrän du bestämt att du vill behålla den. Aktivera inte SIM-kort i mobilen/surfplattan och installera inte några program i terminalen du köpt av oss. Vi rekommenderar att du behåller plastskyddsfilmen på display och baksida, och att du skickar med originalförpackningen. Skicka också med eventuella tillbehör och kampanjvaror som du fick på avtalet tillhörande din hårdvara.

Om du har börjat använda tjänsterna innan du utövar ångerrätten är du skyldig att ersätta 3 för de samtal och den datatrafik som registrerats på ditt abonnemang. 

Ladda ner ångerrättsblankett från Konsumentverket