Till innehållet
Meny

Aktivera Röstbrevlåda vid Ej svar och Upptaget

För att Röstbrevlåda ska fungera vid Ej svar och Upptaget när man har aktiverat de nya vidarekopplingarna ska användaren vara aktiverad i följande användargrupper:
[Inkommande] Ej svar 30 sek | Fastnr_Mobil -> Telefonsvar
[Inkommande] Upptaget | Fastnr_Mobil -> Telefonsvar

Så här aktiverar du Röstbrevlåda vid Ej svar och Upptaget för användare
För de användare som vill använda Röstbrevlåda vid Ej Svar och Upptaget gör ni aktivering så här:

  • Logga in på 3FrontOffice webb i Administratörsvy: 3frontoffice.tre.se
  • Gå in på fliken Användaradministration och Användare
  • Sök och markera de användare som ska aktiveras med Röstbrevlåda vid Ej svar och Upptaget.
  • Klicka på kugghjulet
  • Välj Lägg till användare i grupper
  • Markera dessa grupper och klicka på Lägg till:

[Inkommande] Ej svar 30 sek | Fastnr_Mobil -> Telefonsvar
[Inkommande] Upptaget | Fastnr_Mobil -> Telefonsvar


När Röstbrevlåda har aktiverats på detta sätt kommer samtal att vidarekopplas till Röstbrevlåda som standard vid Ej svar och vid Upptaget. Man kan tillfälligt vidarekoppla till annat nummer genom att skriva in detta nummer på 3FrontOffice webb. När detta alternativa vidarekopplingsnummer sedan raderas på 3FrontOffice webb kommer samtal återigen vidarekopplas till Röstbrevlåda vid Ej svar och Upptaget.

Vidarekoppling till Röstbrevlåda vid Aktivitet påverkas inte vid aktivering av de nya vidarekopplingarna. Användargrupper för aktivitet behöver därför inte ändras efter aktivering av de nya vidarekopplingarna.