Till innehållet
Meny

Nya funktioner i 3FrontOffice.

3 november 2016.

Nu uppgraderar vi 3FrontOffice med nya funktioner och förbättringar för ökad stabilitet. Vi planerar ytterligare uppgraderingar senare i höst. Nedan kan du läsa om de nya funktionerna, som kanske främst rör företagets växeladministratörer och telefonister.

Administratör:

Förbättringar i webbsidan.

Nu ser du som administratör mer information i översiktsvyn för växelns användare. Till exempel fast nummer, e-postadress och aktivitetsstatus. Det är också möjligt att ändra namn direkt i översiktsvyn.

Utöver det har några förenklingar gjorts i inställningsmenyn för svarsgrupper (ACD) och telefonistnummer.

Telefonist:

Koppla samtal direkt till röstbrevlåda.

Telefonister i 3FrontOffice kan nu koppla samtal till en kontakts röstbrevlåda. Det är användbart till exempel om den som ringer in vill prata in ett meddelande till någon som är upptagen i samtal.

Gör så här:

  • Svara på samtalet
  • Tryck på koppla-pilen i rutan för samtalshantering
  • Gå till önskad kontakt
  • Tryck på koppla-pilen och välj "Koppla till röstbrevlåda 
Koppla samtal till röstbrevlåda

Information om sökt kontakt.

Nu visas information om vilken kontakt som ursprungligen söktes när ett samtal kopplas vidare till telefonisten. Detta kan ske t.ex. när en anställd vidarekopplar telefonen vid möte eller när samtalet kopplas från dennes telefonsvarare.

När samtalet kommer till telefonisten visas detaljerad information om kontakten som ursprungligen söktes, bland annat namn, bild, aktivitetsstatus och sluttid samt extra information.

Funktionen aktiveras i inställningarna för Softphone, och visas bara för telefonister.

Tillbaka till kundservice

Information om kontakt i 3FrontOffice