3Växel Statistik Dashboard.
Skräddarsydd statistiksida - alltid uppdaterad
- Nu lanserar vi funktionen Dashboard som ingår i Statistik Bas och Plus
- En webbsida för olika skärmar som ger koll på viktigaste statistik och KPIer för företagets telefoni och service
- Företaget skräddarsyr själv vad som ska visas
- Valfritt antal s k widgets (moduler) på sidan visar olika värden
- T ex antal utgående samtal idag, % besvarat, o s v
- Informationen uppdateras löpande ca 10-15 min efter att ett samtal har avslutats
- Värden för alla nummer/ användare kan vara med
- Skapa en eller flera dashboards
- Den dator som visar en dashboard måste ha ett konto i Statistik Bas eller i Statistik Plus. I dagsläget går det inte att skicka ut publika dashboardlänkar
- Efter att ha loggat in i 3Växel Statistik så hittar man dashboard-funktionen i toppmenyn
Läs mer i 3Växel-guiden för 3Växel Statistik Dashboard
Exempel 1: Utgående samtal från säljavdelningen

- Dashboard som visar dagens utgående samtal från säljavdelningen med fyra olika widgets
- Namn på dashboarden
- Ikon som visar totalt antal utgående samtal idag
- Ikon som visar totalt antal besvarade samtal idag
- Callboard-tabell med utgående samtal per säljare idag
Exempel 2: Inkommande samtal till Support-numret

- Dashboard som visar inkommande samtal under veckan till svarsgruppen Support med fyra olika widgets
- Namn på dashboarden
- Ikon som visar totalt antal inkommande samtal i veckan
- ”Hastighetsmätare” som visar andel besvarade samtal i veckan
- Callboard-tabell med inkommande samtal per agent