Till innehållet
Meny

Samtals-ID i Softphone i datorn

  • Gå in i Softphone på datorn
  • Klicka på texten Samtals-ID brevid ditt namn
  • Kontrollera att rätt nummer är markerat som Samtals-ID - det är det numret som visas när du ringer dina samtal
  • Om du vill ändra Samtals-ID så markerar du ett annat nummer

Du kan välja Samtals-ID bland följande nummer:

– Mobilt nummer
– Fast nummer (Arbete) om du har det
– Nummer för alla svarsgrupper ACD Light som du är medlem i
– Nummer för alla svarsgrupper ACD Premium som du är medlem i
– Nummer för alla Telefonistnummer som du är medlem i
– Ett växelnummer (välj ett valfritt nummer i växeln, t ex ett IVR-nummer, som ställs in av admin)

Dolt nummer.

Om du inte vill visa ditt nummer när du ringer klickar du på Dolt nummer.

Inställningen gäller alla dina enheter.

Om du har flera enheter anslutna till ditt abonnemang, t ex mobil, softphone och bordstelefon så gäller inställningen för Samtals-ID för alla dina enheter.

Guide.

3FrontOffice Samtals-ID i Softphone (.pdf)

Tillbaka