3FrontOffice.

Med 3FrontOffice erbjuder vi en helt mobil företagsväxel för företag i alla branscher och storlekar. Här hittar du frågor och svar, användarguider, manualer och länkar som du kan komma att behöva.

Nyheter.

Uppdatera app och Softphone.

I samband med att EUs dataskyddsförordning (GDPR) träder i kraft behöver du uppdatera 3FrontOffice Softphone och appen så att ni kan fortsätta arbeta utan uppehåll i tjänsterna.

Uppgradera 3FrontOffice Softphone

Uppgradera 3FrontOffice-appen

Alla nyheter

Utbildning.

Webinar för 3FrontOffice.

Vill du lära dig mer om 3FrontOffice? Boka en av våra utbildningar som hålls via videokonferens - enkelt och bekvämt.

Anmäl dig här

Har ni stängt på helgdagar?

Ställ in scheman för era öppettider.

Aktivera automatisk öppning och stängning av nummer genom att använda funktionen Schema som finns i 3FrontOffice webb.

Öppettider i 3FrontOffice

Ladda ner och logga in.

3FrontOffice-appen.

 

3FrontOffice webb.

Logga in

Vanliga frågor och svar.

Hur styr jag vad som ska hända med samtal till en användare, vid t.ex. möte?


Det är samtalsregler som styr vad som ska hända med inkommande samtal till en användare vid aktivitet såsom möte och vid upptagen eller ej svar. Samtalsreglerna är knutna till användargrupper som du kan aktivera via webbgränssnittet.

För att ändra era samtalsregler behöver du vara inloggad som administratör. Sedan klickar du på Användaradministration > Användare, och väljer den användare du vill ändra samtalsreglerna för. Skrolla ner till Medlemskap i Användargrupper och bocka i de grupper som ska vara aktiva.

Tänk på att om flera grupper av samma typ är valda, t.ex. vid ”upptaget” eller ”ej svar”, så är det den som är överst i listan som gäller. Bocka därför ur de som inte längre ska gälla.

Se detaljerad guide >>

Hur styr jag vad som ska hända med samtal till en användare, vid t.ex. möte?

Hur vidarekopplar jag mitt nummer?


Logga in i webbgränssnittet. Klicka sedan på Tjänster, och välj Omstyrningsnummer. Fyll i det nummer du vill vidarekoppla dina samtal till.

Vidarekoppling via appen >>

Hur vidarekopplar jag mitt nummer?

Hur kopplar jag ett samtal?


Om du har ett samtal i appen:
Under menyn Kontakter, sök upp den du vill koppla samtalet till. Välj kontakten, och tryck sedan på pilen för att koppla samtalet.

Om du har ett samtal i Softphone:
Under menyn kontakter, sök upp den du vill koppla samtalet till. Klicka på koppla-pilen som dyker upp i rutan för det pågående samtalet. Klicka sedan på den likadana pilen på kontakten du vill koppla samtalet till.
Hur kopplar jag ett samtal?

Hur ställer jag in min nummerpresentation?

Din roll styr vilket telefonnummer som visas när du ringer ut till någon.

Via webbgränssnittet:
Gå till Hem > Min sida > Roll och välj roll i rullgardinsmenyn.

Via appen:
Klicka på Jag och välj sedan vilken roll du vill ha vid utgående samtal.
Hur ställer jag in min nummerpresentation?

Hur ändrar jag öppettider i växeln?

För att ändra öppettider behöver du vara inloggad som administratör.
Klicka sedan på Funktionsnummer > Schema och klicka på det nummer du vill ändra öppettiderna för.

Du kan lägga till, ta bort eller ändra dina öppettider. Tänk på att schemahändelserna prioriteras i fallande ordning, det vill säga uppifrån och ned. Du kan ställa in öppettider för t.ex. ett specifikt datum, en specifik veckodag eller veckovis. Du kan även välja om det ska vara en engångshändelse eller återkommande.

Se detaljerad guide >>

Hur ändrar jag öppettider i växeln?

Hur ändrar jag min närvarostatus, till exempel sätter mig på möte?

Om du använder Softphone så står din nuvarande aktivitet bredvid ditt namn. Klicka på den befintliga aktiviteten och byt till den aktivitet du vill använda istället.
Vill du ha fler valmöjligheter, t.ex. om du vill ange en ange en sluttid för aktiviteten, så väljer du istället "Anpassad aktivitet…".
Se guide >>

Om du använder Appen klickar du på fliksymbolen längst ner till höger för att visa sidan "Aktivitet". Här ser du din nuvarande aktivitet, klicka på den befintliga aktiviteten och byt till den du vill använda. Vill du ha fler valmöjligheter, t.ex. om du vill ange en ange en sluttid för aktiviteten, så klickar du istället menyn allra längst upp till höger (de tre prickarna).
Se guide >>

Om du använder webben väljer du menyn Hem > Min sida. Är du administratör i växeln måste du först klicka på fliken "Användarvy" längst upp till höger.
I rutan "Din närvarostatus", till höger på sidan, ser du din nuvarande aktivitet. Klicka på rullgardinsmenyn med din befintliga aktivitet och byt till den aktivitet du vill använda istället. Om du vill ange en sluttid för aktiviteten klickar du på "Ange datum och tid då aktiviteten upphör".
Se guide >>

Om du är administratör i växeln kan du även ändra övriga växelanvändares aktivitet. Du ser att du är administratör genom att du har fliken "Administratörsvy" längst upp till höger.
Under Användaradministration > Användare söker du upp den användare du vill ändra aktivitet för, välj aktuell användare genom att klicka på den.
I rutan "Användarnärvaro", längst upp till höger på sidan, ser du användarens nuvarande aktivitet. Klicka på rullgardinsmenyn med den befintliga aktiviteten och byt till den aktivitet som ska användas istället. Om du vill ange en sluttid för aktiviteten klickar du på "Set activity expiration".
Se guide >>

Hur ändrar jag min närvarostatus, till exempel sätter mig på möte?
Kompatibla telefoner och headset

Tillbehör.

Telefoner och headset.

Ta reda på vilka mobiler, IP-telefoner och headset som är kompatibla med 3FrontOffice.

Kompatibla produkter

Systemkrav för 3FrontOffice.

Systemkrav.

För 3FrontOffice.

I systemkraven har vi listat vad företaget behöver för att 3FrontOffice ska fungera hos er på bästa sätt.

Ladda ner (.pdf)

3FrontOffice

System requirements.

For 3FrontOffice.

What is required to get full functionality, stability and high quality in the 3FrontOffice service.

Download (.pdf)