Till innehållet
Meny

Inställningar för surf.

För att internet och MMS ska fungera i din telefon behöver du ha internet- och MMS-inställningar ifyllda, sk APN-inställningar.

När du får din mobil från 3 är inställningarna redan ifyllda, men skulle du av någon anledning förlora inställningarna eller om du får problem att skicka MMS eller surfa så kan du återställa dem manuellt.

Vad och var fyller jag i?

Nedan finns uppgifterna som är specifika för dig som kund hos 3:

APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMS proxy: mmsproxy.tre.se (för iPhone: mmsproxy.tre.se:8799)
MMS port: 8799 

Var gör jag inställningarna?
Titta i användarmanualen som följde med telefonen om du behöver ytterligare instruktioner.

  • iPhone: Inställningar > Mobilnät > Mobilt datanätverk > Framme vid APN-inställningarna 
  • Sony: Inställningar > Trådlösa styrenheter > Mobila nätverk > Åtkomstpunktsnamn > Menyknappen > Nytt APN

  • HTC: Inställningar > Mobilt nätverk > Åtkomstpunktsnamn > APN:er  > Nytt APN > Redigera åtkomstpunkt

  • Samsung: Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobilt nätverk  > Åtkomstpunktsnamn > Meny > Nytt APN
    Samsung Galaxy S4: Inställningar > Anslutning > Fler nät  > Mobila nätverk > Åtkomstpunktsnamn > Meny > Nytt APN

  • Nokia Lumia: Inställningar > Nätverkskonfiguration > Välj plustecknet (+)
Dags för nya mobiler

Dags för nya mobiler?

Hos oss hittar du de senaste mobilerna från Apple, Samsung och Sony och många fler. Välj en telefon och det abonnemang som passar dig och ditt företag bäst.

Upptäck våra mobiler

Kundservice

Kundservice.

Vår Kundservice hjälper dig med att förklara fakturan, förlänga ditt abonnemang och smarta uppdateringar och manualer för mobiler och bredband.

Vi hjälper dig