Till innehållet
Meny

Anslutningsproblem med Windows 10.

Vi har uppmärksammat ett problem där vissa kunder inte kan ansluta till internet om de har Windows 10. I datorn står det "oidentifierat nätverk" och det går inte att surfa.

Just nu håller problemet på att felsökas av Microsoft. Under tiden har vi tagit fram en tillfällig lösning.

Gör följande steg i ordning:

  1. Koppla från nätverket (ta ut modemet/nätverkskabeln från datorn) och vänta 10 sekunder
  2. Anslut modemet/nätverkskabeln på nytt och vänta 10 sekunder
  3. Starta om nätverksadaptern: ”Start” ->´Inställningar -> Nätverk & Internet ->  Ändra Nätverkskortsalternativ  -> hitta aktuell nätverksadapter (WIFI/Ethernet) och högerklicka. Välj ”inaktivera” och sedan ”Aktivera”
  4. Starta om datorn
  5. Testa så att allt fungerar igen

Om detta inte löser problemet kan du kontakta Microsoft: 08 - 559 900 00. På grund av många samtal just nu kan deras supporten eventuellt vara engelskspråkig och kötiden kan vara längre än vanligt.

Tillbaka till driftinfo