Till innehållet
Meny

Företagens vanligaste frågor.

Våra företagsexperter svarar.

Dagens företagare gillar smarta lösningar för sin telefoni. Man vill inte missa några affärsmöjligheter och hjälpa sina kunder på bästa möjliga sätt. Ja, helt enkelt vara effektiva och professionella i kundbemötandet.
Vi tog ett snack med fyra av våra företagssäljare för att få veta vad dagens företagare efterfrågar.

Louise Harling, Fredrik Dixner, Anton Ehlin och Kristian Jolinger är ofta ute på besök hos små och medelstora företag för att hjälpa dem med smarta telefonilösningar som förbättrar och förenklar vardagen.

– Företagen har, oavsett storlek, oss som hjälp och bollplank. Vi åker ut till företagen var i Sverige de än finns. Det är absolut en fördel att vara företagskund hos 3 även om du inte har så stort företag, säger Fredrik Dixner.

Vi är så klart intresserade av vilka frågor som kan dyka upp. Här är de vanligaste.

Jag vill inte missa några viktiga samtal. Vilka lösningar har ni för det?

– Tillgängligheten är enormt viktig för ett företag och det vet vi om. Det har vi självklart tänkt på när vi tog fram den nya växeln, 3FrontOffice. Den bygger på det du som kund efterfrågar, och mycket mer. En efterlängtad funktion är att den fungerar oavsett vilket operativsystem ni använder. En annan bra funktion är kalenderkopplingen. Det innebär att när du bokar in ett möte i Outlook så synkar det automatiskt med din tillgänglighet i växeln. Du behöver alltså inte sköta detta manuellt, säger Louise Harling.

Jag är småföretagare, är det nödvändigt för mig att ha en växel?

– Ja, det finns många fördelar med en smart, mobil växel. Även om du bara har en eller två anställda blir känslan en annan om din kund möts av en röst som förklarar att du kan trycka på 5 och välja att bli uppringd. Känslan för kunden är att hen möts av ett större företag än du kanske faktiskt har. Det ger ett proffsigare bemötande där man visar att man är mån även om kundens tid, säger Fredrik Dixner.

Vi har en receptionist på vårt företag - vad vinner vi på att använda er växel?

– Receptionisten kan enkelt se om det till exempel tar lång tid innan ett samtal blir besvarat. Då kan de ta tillbaka samtalet och prata med kunden som väntar i telefonen. Efter jobbet brukar många låta vår svarsservice ta över – medan andra alltid vill vara tillgängliga. Det går självklart att fritt välja bland båda alternativen i vår växellösning, säger Anton Ehlin.

Jag har ett företag där mina anställda använder mobilen på olika sätt. Måste alla anställda ha samma abonnemangstyp?

– Självklart inte. Det går att anpassa helt efter era behov. Om vissa anställda surfar mindre finns möjlighet att styra om trafikplanen. Och om någon slutar kan vi sänka kostnaderna till en nyanställd tar över abonnemanget. Vi effektiviserar helt enkelt hela erat konto. Den här flexibiliteten uppskattas inte minst i startups där företagsresan kan gå fort åt båda håll. Då måste företaget snabbt kunna göra de ändringar som behövs, och det hjälper vi gärna till med, säger Kristian Jolinger.

Vi reser ofta utomlands i jobbet, hur kan ni hjälpa till med det?

– Det här är en vanlig fråga, inte minst med tanke på de sänkta roamingavgifterna inom EU. Vi har flera olika lösningar beroende på ditt resemönster. Du kan exempelvis köpa till fria samtal i Europa, förklarar Louise Harling.

Jag har feedback på era produkter! Hur tar ni hand om det?

– Alla tankar och idéer vi får från våra kunder lyssnar vi gärna på. Vi sitter i samma hus som vår utvecklingsavdelning, och kan snabbt få svar på även de klurigaste frågorna och föra våra kunders förslag vidare. Vad du som kund tycker är oerhört värdefullt för oss, och vi har alltid det med oss när vi utvecklar våra nya produkter, avslutar Kristian Jolinger.

Vill du veta mer om hur våra lösningar kan anpassas för att stärka ditt företag? Hör gärna av dig!