Till innehållet
Meny

Kundservice med proffsigt bemötande.

Varje dag tar kundtjänsten på Tre emot tusentals samtal. Det är en av de viktigaste delarna i en mobiloperatörs verksamhet.

– Tres kundservice har en mycket hög nivå vilket har blivit den största anledningen till vår långa relation, säger Claes Roos, koncerncontroller och vice vd på företaget MaterialMännen.

Bra service är avgörande.

MaterialMännen har varit kund hos Tre sedan 2009. Från början var det den goda täckningen som var anledningen, men med tiden har servicen blivit allt mer avgörande.

– Jag får alltid ett proffsigt bemötande, snabba svar och jag känner mig viktig som kund. En kundservice som lyssnar och förstår är värt så mycket mer än vem som har lägst pris, säger Claes Roos.

Tre har över 100 medarbetare som arbetar med kundservice och det är en betydelsefull del av mobiloperatörens erbjudande. En av dem är William Rubino som arbetar med service åt företagskunderna. Han hinner med 30–40 ärenden per arbetspass, allt från fakturafrågor till leveranser som måste följas upp. Det är stor skillnad på typen av frågor.

– Företagskunder vill att det ska fungera och priset är inte lika viktigt medan privatkunderna vill ha både bra service, utmärkta tjänster och låga priser. Service för företagskunderna ställer dock högre krav, även om de vanligaste frågorna är pin- och puk-koder, överlåtelse av mobilnummer eller frågor om någon post på fakturan, säger han.

Den goda servicen prisas av flera företagskunder till Tre. En av dem är Elin Alemdar på företaget Stylein.

– När jag fick chansen att öppna en pop up-butik i centrala Stockholm hade jag bara 48 timmar på mig att sätta igång. Jag är väldigt glad och tacksam över att Tre kunde ge mig så snabb hjälp och anpassa en lösning exakt efter mina behov, berättar hon.

Snabba och effektiva lösningar.

En annan företagskund som är nöjd med kundservicen hos Tre är Joceline Akgün, vd på hårsalongskedjan Creative Headz, som vuxit från en till åtta hårsalonger på bara några år. När den första salong skulle öppna i Göteborg gick det förstås inte att ha ett Stockholmsnummer (08):

– Vi ringde vår kontakt på Tre och sa att vi hade ett problem: Göteborgssalongen öppnar om tre veckor och vi har inget telefonnummer som funkar. Lösningen blev att skapa ett 010-nummer som fungerar i hela landet, berättar Joceline Akgün.

Tre prioriterar god service.

William Rubino säger att god service är grundläggande för Tres varumärke:

– Utan service riskerar vi kunderna som är det viktigaste vi har. Vi behöver ha kontakt med dem för att kunna leverera de bästa tjänsterna. Service ökar sannolikheten för att fler får förtroende för oss.

Är du intresserad av att veta mer om våra företagslösningar?

Läs mer:

Paret som sa upp sig och startade eget
I huvudet på chefen
Därför bör du satsa på sociala medier