Till innehållet
Meny

En fungerande växel är avgörande för oss.

–  Efter bytet till den mobila företagsväxeln 3FrontOffice har det aldrig varit enklare eller smidigare än vad det är idag, säger Joceline Akgün, vd på hårsalongskedjan Creative Headz.

Varje telefonsamtal har ett värde för företag. Kunder och anställda har krav på att det ska vara enkelt och smidigt att nå den som söks. 

Sällan är det tydligare än hos en hårsalongskedja. Växelfunktionen för att boka klippning eller hårvård är viktigt för Creative Headz med deras åtta salonger.

– En fungerande växel ihop med digitala bokningar är avgörande för vår utveckling och – inte minst – för vår fortsatta expansion, säger Joceline Akgün. 

En företagsväxel med flexibilitet.

Örjan Sandahl, produktägare för 3FrontOffice, menar att företagsväxeln är ett flexibelt och smidigt sätt att aldrig missa en potentiell kund:

– Det är ett jättebra verktyg för företag som vill utveckla hur de arbetar eller skala upp verksamheten. Växeln är lite av en verktygslåda med olika funktioner, säger han. 

Växellösningen hjälper exempelvis mäklare, bilhandlare, städbolag och byggfirmor med att hantera inkommande samtal. Örjan nämner hur en matvaruhandlare utnyttjar växelns flexibilitet där 3FrontOffice används för stressade kundsamtal när pantmaskinen strejkar.

– 3FrontOffice är anpassningsbar beroende på vilken kommunikationslösning som efterfrågas. Vi försöker hela tiden förstå hur våra kunder arbetar och deras behov, fortsätter Örjan.

En växel som anpassar sig efter dina behov.

Familjeföretaget Creative Headz har expanderat snabbt, från en till åtta hårsalonger på bara några år. När man skulle öppna en salong i Göteborg gick det inte att ha ett Stockholmsnummer (08), men det fanns en snabb lösning. 

– Vi ringde vår kontakt på Tre och sa att vi hade ett problem: Göteborgssalongen öppnar om tre veckor och vi har inget telefonnummer som funkar. Lösningen blev att skapa ett 010-nummer som fungerar i hela landet, berättar Joceline Akgün. 

Verktygslådan för 3FrontOffice innehåller lösningar för små eller stora företag beroende på växelpaketets storlek. Några exempel är, förutom eget fast riksnummer, SMS för missade samtal, fler anknytningsval, kalendersynk, mötesbokning, samtalsköer samt statistik. 

– Företagsväxeln sätter kunden i centrum genom att vara enkel att installera och hantera. För alla användare av växeln kör vi också webbinarieutbildningar på fredagar med genomgångar av appen samt gamla eller nya växelfunktioner, säger Örjan Sandahl.

Fakta: Tre olika stora paket

  • 3FrontOffice S ger svar på alla samtal, full tillgänglighet och proffsigare kundkontakt. Kan också skilj på jobb och fritid
  • 3FrontOffice M ger snabb service vid kundsamtal och är ett effektivt sätt att hålla kontakt inom bolaget 
  • 3FrontOffice L går att skräddarsy efter behov om standardlösningarna inte räcker

Är du intresserad av att veta mer om 3FrontOffice?
Läs mer här, eller boka ett möte med en av våra företagsrådgivare

Läs mer:

Bra service är avgörande
Creative Headz växlar upp
I huvudet på chefen
Paret som sa upp sig och startade eget