Till innehållet
Meny

Så lyckas du med digital annonsering.

Keywordio tipsar.

Digital marknadsföring kan verka som ett svårnavigerat område, men Jonas Hagströmer Theodorsson på Keywordio visar vägen! 

1. Sätt ett tydligt mål för vad du vill få ut ur kanalen, gärna ett faktiskt säljmål. 

Du måste bestämma dig för om målet är att ha 5 000 besökare i månaden på din hemsida eller att ha 500 eller 50 försäljningar av en av dina produkter. Det gäller nämligen att sätta mål på de specifika delarna och se vad som är lönsamt och i slutändan ger rätt effekter för företaget. Alla kan sätta ett besöksmål, men det är inte säkert att du säljer bara för att många varit inne på sidan. 

2. Prioritera målen rätt.

Bestäm om du ska fokusera på tillväxt eller lönsamhet först. Många företag idag har sin största utmaning i lönsamheten så kanske vill du se till att prioritera det först – sedan kan du koncentrera dig på tillväxten.

3. Rikta in dig till rätt kunder.

Om du exempelvis är inne i en mataffär och har plockat på dig varor men får ett telefonsamtal och måste gå ut ur butiken, är sannolikheten högre att du kommer tillbaka och handlar senare än att en person som bara står på gatan utanför gör det. Sådana analyser gör vi hela tiden, vi letar efter potentiella kunder som är nära köp och visar annonser för dem istället för att gå ut till hela världen och säga ”kom och köp”. Se till att ha rätt timing och lägga pengarna på de som är hungriga nu.

Är du intresserad av att veta mer om våra företagslösningar?
Läs mer här eller boka ett möte med en av våra företagsrådgivare.

Läs mer:
Rätt kund viktigare för e-handeln än bred målgrupp
Salong Betong tipsar
Salong Betong håller hypen uppe