Till innehållet
Meny

Tre-chefens bästa tips.

Så skakade vi om marknaden.

Som företag är det viktigt att våga sticka ut och utmana konkurrenterna. Det kan man lugnt säga att Tre gjorde när de lanserade obegränsad surf till alla företagare genom sin Företagsrevolution

– Vi fick i uppdrag att skaka om marknaden, säger Matylda Lovenvall.

Den svenska telekombranschen präglas av fyra stora spelare där Tre är en. Med Företagsrevolution vill man sticka ut hakan och göra något annorlunda.

– Alla spelare har ungefär likvärdig täckning och likvärdiga produkter – ärligt talat är det lite same shit, different names. Det gör att telekom-marknaden har varit ganska stiltje under lång tid. Vår nya VD ville tillbaka till den utmanaranda som vi har i vårt DNA med USP:ar som ingen annan har – så vi fick i uppdrag att skaka om marknaden, säger Matylda Lovenvall som är chef för Tres Företags affär.

Så vad vill företagare ha? En kundundersökning genomfördes och visade att svaret är kostnadskontroll och enkelhet.

– I branschen har det funnits en uppsjö av abonnemang med olika datamängd, samtalsminuter och sms. Men när det kommer till kritan vill företagare vara tillgängliga och uppkopplade i princip hela tiden och då får surfen inte ta slut, säger Matylda Lovenvall.

Sagt och gjort. Alla abonnemang slopades och ett enda nytt skapades: Företagsrevolution. För 249 kronor får man obegränsad surf i Sverige. Punkt slut. Och revolutionen har gett resultat, sedan lanseringen den 6:e maj har försäljningen ökat kraftigt.

– Det geniala är ofta det enkla, säger Matylda Lovenvall.

Varför är det viktigt att utmana sin bransch och våga sticka ut som ni gör med Företagsrevolution? – För att man måste våga testa och se om idéer fungerar. Viktigast är att man som bolag tillåter en kultur där ingen är rädd för att göra fel, säger Matylda Lovenvall.

Och om du ser till dig själv – har det här med att våga sticka ut och utmana avspeglats i din egen karriär?  – Jag har alltid varit orädd och drivits av att göra ett footprint. Det gör man inte om man inte vågar sticka ut, avslutar Matylda Lovenvall. 

Läs mer om vårt företagsabonnemang ›

Läs mer:
Läs mer om företagsrevolutionen
5 tips för att starta eget
Tre Möter Appletrees