Till innehållet
Meny

Vanliga frågor och svar.

Jag vill flytta mitt nummer till Tre, hur gör jag?

Fyll i numret du vill flytta i varukorgen när du handlar på tre.se så startar flytten när du har kommit igång med ditt nya abonnemang. Här kan du läsa mer om nummerflytt och om att byta mobiloperatör



Kan jag byta till ett abonnemang med mer surf under bindningstiden?

Absolut! Däremot är det inte möjligt att byta till ett abonnemang med mindre surf eller lägre månadskostnad under bindningstiden. Har du ett obundet abonnemang kan du byta precis som du vill.



Vilka länder kan jag använda Tres mobilabonnemang i?

Vårt mobilabonnemang 3Surfa kan användas inom Sverige och hela EU/EES. Har du tilläggstjänsten 3Världen aktiverad på ditt abonnemang kan du använda abonnemanget i ytterligare 50 länder. Läs mer om 3Världen



Kan jag köpa till surf om den tar slut?

Ja, om surfen tar slut en månad kan du köpa mer surf via Mitt3.



Jag har ett abonnemang hos Tre, kan jag förlänga det med en ny mobil på tre.se?

Absolut, har du mindre än tre månader kvar av bindningstiden går det jättebra. Vill du kolla upp din bindningstid kan du göra det på Mitt3.



Kan jag beställa ett extra SIM-kort till min surfplatta om jag har ett mobilabonnemang hos Tre?

Det är inte möjligt att beställa två SIM-kort till samma abonnemang. Däremot kan du lägga till din surfplatta som en extra användare till ditt mobilabonnemang för 99 kr/mån och dela på surfen. Läs mer om att lägga till extra användare