Till innehållet
Meny

3Kostnadskontroll.

Om du vill ha full kontroll på ditt mobilanvändande kan du använda vår tjänst 3Kostnadskontroll. Det innebär att du själv anger ett tak för ditt användande.

Du väljer själv om du vill ha ett SMS som informerar dig när du har nått ditt tak eller om du vill ha både ett SMS och en spärr av ditt abonnemang. Tjänsten kostar inget att använda.

Till kontroll och säkerhet

Kostnads-SMS.

Du får ett SMS som informerar dig när ditt användande uppnått din maxnivå. Efter SMS:et kan du fortfarande använda ditt abonnemang som vanligt.

Spärrbelopp.

Har du fria SMS, ett SMS-paket eller tjänsten 3Familj kommer du fortfarande kunna nyttja dessa. Övriga tjänster spärras när du når ditt spärrbelopp.

Skaffa kostnadskontroll på Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Under abonnemangsöversikten klickar du på fliken som heter Kostnadskontroll
  3. Välj det belopp du vill ha för ditt kostnads-SMS respektive kostnadsstopp
  4. Du kan välja att bara få ett SMS om du inte vill ha kostnadsstoppet på ditt abonnemang
  5. Du kan bara göra förändringar i din kostnadskontroll (ändra eller ta bort) en gång per månad.

Upptäck våra utlandstjänster.

Med våra utlandstjänster får du exakt koll på ditt användande under resan. 3Surfpass passar dig som vill surfa mycket och 3Resa är för dig som vill ringa, skicka SMS och surfa.

Våra utlandstjänster

Vanliga frågor och svar.

Fungerar 3Kostnadskontroll i utlandet?

3Kostnadskontroll fungerar i utlandet, men med en viss fördröjning. Tänk därför på att dina kostnader kan bli högre än ditt angivna kostnadsstopp, den summa då ditt abonnemang blir spärrat för utgående samtal.

När du befinner dig i utlandet och når ditt kostnadsstopp spärras även all form av roaming. Det vill säga telefonen tappar täckning. För att kunna använda din telefon igen behöver du höja eller pausa spärren. Detta kan du göra genom att ringa till kundservice på +46771735300 från en annan telefon, eller logga in på Mitt3 från en dator.

Du kan endast höja eller pausa spärren en gång per månad. Vi rekommenderar att du ser över din kostnadskontroll innan du reser utomlands.

Fungerar 3Kostnadskontroll i utlandet?

Påverkar kostnadsstoppet mina tjänster?

Påverkar kostnadsstoppet mina tjänster?

Bra att veta.

  • Du gör ändringar och pausar 3Kostnadskontroll på Mitt3 via tre.se
  • 3Kostnadskontroll tar inte hänsyn till fasta kostnader, exempelvis för din mobiltelefon
  • Första dagen i varje ny månad nollställs ditt användande
  • Även om du har nått ditt kostnadsstopp kan du fortfarande ta emot samtal, SMS, MMS och ringa nödsamtal till 112
  • Tjänsten gäller bara för privatkund

Se fler tjänster.

Här hittar du alla tjänster som du kan lägga till i ditt abonnemang.

Till tjänster