Till innehållet
Meny

Autogiro.

Med autogiro dras betalningen automatiskt från ditt bankkonto så att du slipper tänka på att betala fakturan. Välj om du vill kombinera med pappersfaktura (49 kr) eller om du vill meddelas om fakturans belopp via SMS varje månad (0 kr).

Ansök om autogiro.

För att din ansökan ska godkännas måste det vara samma person som äger bankkontot och abonnemanget hos Tre. Vi meddelar dig via SMS när ansökan har godkänts, det tar cirka sju arbetsdagar för din ansökan att behandlas.

Ansök via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3 i din webbläsare
  • Klicka på fliken Faktura, sedan Fakturainställningar
  • Fyll i dina uppgifter (fyll i clearingnumrets 4 första siffror)
  • Välj om du vill ha pappersfaktura (49 kr) eller SMS-notifiering (0 kr)
  • Legitimera dig med Mobilt BankID eller BankID


Ansök via din internetbank. 

Om du inte har Mobilt BankID eller BankID kan du ansöka om autogiro via din internetbank.

  • Logga in på din internetbank
  • Sök på "Hi3G" för att hitta Tre
  • Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

Om du anmäler autogiro via internetbanken får du SMS-notifiering (0 kr) per automatik. Logga in på Mitt3 om du vill byta till pappersfaktura (49 kr). Tänk på att första dragningen sker tidigast månaden efter att autogirot blev godkänt.

Behöver du mer hjälp?

I vårt bubblande 3Community kan du dygnet runt hitta svar på frågor som andra kunder också funderar över. Ställ en fråga och läs senaste nytt från Tre.

Till forumet