Gå till innehållet

Support.

Hitta svaren bland våra vanliga frågor

Grattis till din nya iPhone. För att du enkelt ska veta leveransstatus ber vi dig söka din order på tre.se/iphoneleverans.

Vår kundservice har inte mer information om din leverans via chatt eller telefon.

Bindningstid

Du kan enkelt se din bindningstid på Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på fliken "Abonnemang" och välj ditt abonnemang. Högst upp hittar du slutdatum för din bindningstid och om abonnemanget går att förlänga.

Du kan även se din bindningstid i Mitt3-appen under "Abonnemang".

Uppsägningstid

Tänk på att du alltid har en eller tre månaders uppsägningstid från det datum som du vill avsluta ditt abonnemang.

Uppsägningstiden för mobilabonnemang som tecknades efter 1 maj 2014 är en månad. Om du tecknade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader. Har du en månads uppsägningstid och vill att ditt abonnemang ska avslutas samma dag som bindningstiden går ut behöver du meddela oss detta senaste en månad innan bindningstiden går ut.

Bredbandsabonnemang för företag har tre månaders uppsägningstid.

Du kan betala din faktura manuellt via din bank, via Mitt3 eller genom E-faktura/Autogiro.

Gör så här för att betala via Mitt3:

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Faktura
  • Klicka på "Betala nu" vid den faktura du vill betala
  • Välj kortbetalning, swishbetalning eller betalning via Internetbank

Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
  • Högst upp hittar du din PUK-kod

Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.

Här har vi samlat allt som är bra att veta om utland

Beroende på vart du reser behöver du tänka på några saker, vi har listat det viktigaste här nedan:

Reser du inom EU/EES?

Aktivera roaming för att kunna använda din mobil precis som hemma. Så här gör du som har en iPhone, Samsung, Sony samt övriga tillverkare.

Lista över länder som ingår i EU/EES.

3Hemtelefon är ett nationellt abonnemang och fungerar inte utomlands.

Reser du utanför EU/EES?

  • Om du har 3Världen aktiverat på ditt abonnemang surfar du som hemma i 80 länder

  • Med 3Surfpass får du som kund ett förmånligt paketpris på surf

  • Våra abonnemang har ett inbyggt kostnadstak, vilket gör att kostnaden för surf aldrig kan överstiga det belopp som ditt abonnemang är inställt på. Du kan se, ändra och tar bort kostnadstaket på Mitt3

  • Stäng av 3Svar för att undvika kostnader för eventuella röstmeddelanden

I utlandsprislistan ser du vad det kostar att använda mobilen i landet som du ska till. Sök efter priser i utlandet