Gå till innehållet

Support

Hur kan vi hjälpa dig

Frågor om mobiler, bredband och täckning.

I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna

Du kan enkelt vidarekoppla samtal direkt från din mobil. I vårt 3Community hittar du en guide för hur du vidarekopplar samtal

Från 1 september 2018 säljer vi endast olåsta mobiler. De kan användas med SIM-kort från andra operatörer direkt. Prova en annan operatörs SIM-kort i din mobil innan du beställer upplåsning.

Har du en äldre mobilmodell?

Mobilen kan låsas upp 12 månader efter inköp och kostar 350 kr. Om mobilen är utanför bindningstid, är det kostnadsfritt att låsa upp mobilen.

Beställ upplåsning av din mobil via www.tre.se/operatorskoder.

För att lyssna av meddelanden eller göra inställningar ringer du 333 från din mobil.

3Svar i utlandet.

Vill du lyssna av ditt 3Svar när du befinner dig utomlands ringer du +46 735 333 333. Att ringa 3Svar från utlandet kostar som ett vanligt utlandssamtal till Sverige.

Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Abonnemang
  3. Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Här hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya router. Till bredbandsguiderna

Se hur täckningen är på din adress via vår täckningskarta. Observera att täckningskartan endast är till för vägledning och inte garanterar täckning på enskilda platser. Till Täckningskartan

Gör såhär:

  1. Sätt i kontakten
  2. Anslut till WiFi
  3. Klart!

__ Har du förlängt ditt abonnemang? __

Tänk på att du behöver aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Abonnemang
  3. Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Så här ansluter din Apple Watch till din iPhone: Till instruktionen på Apples hemsida

Så här aktiverar eSIM till din Apple Watch: Till guiden för att aktivera eSIM

I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna

Bra att du köpte ett skärmskydd, detta skyddar och ger din mobil längre livslängd. Här visar vi olika filmsnuttar som kan vara till hjälp.

För skärmskydd i glas:

Installationsvideo för skärmskydd i glas

För skärmskydd i plast:

Installationsvideo för skärmskydd i plast

För skärmskydd i plast (PLUS modell):

Installationsvideo för skärmskydd i plast (PLUS modell)

Inställningar för surf och MMS hämtas automatiskt via SIM-kortet när du anslutet det till din mobil, surfplatta eller router. Om du behöver ange inställningarna manuellt kan du använda nedan uppgifter:

APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMS-proxy: mmsproxy.tre.se (för iPhone: mmsproxy.tre.se:8799)
MMS-port: 8799

Titta i användarmanualen som följde med mobilen, surfplattan eller routern om du behöver ytterligare instruktioner.

Gör så här för att beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj "Abonnemang"
  3. Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt. Här hittar du närmaste 3Butik

Om din produkt har gått sönder så kan vi hjälpa dig att skicka in den för lagning till vår servicepartner.

Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:

  1. Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
  2. Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst

Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:

  1. Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
  2. Följs instruktionerna

Har du ingen försäkring?

Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.

Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.

Här hittar du din närmsta 3Butik

Vi lagar din iPhone på plats i utvalda butiker.

Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa dig med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc. Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.

Laga din iPhone i någon av dessa butiker:

Stockholm – Kungsgatan 37 (Obs! för närvarande ej tillgängligt) Täby – Täby Torg 4 Göteborg – Kungsgatan 20

Tekniker finns på plats vardagar: 10.00 – 19.00

Kontakta oss