Gå till innehållet

Support

Hur kan vi hjälpa dig

Frågor om att handla, leverans & retur.

Privatkund

Surfa in för att se alla erbjudanden.

Företagskund

Surfa in för att se alla erbjudanden.

Hjälp att handla?

Ring oss på 0735 300 630 så hjälper vi dig att handla. Du kan såklart även handla direkt på hemsidan.

Jag har frågor om mitt köp, vad gör jag?

Undrar du status på din nya beställning?

Inom 24 timmar från köp kan du följa din beställning genom att logga in med mobilt BankID eller e-post på Mitt3.

Om du har fler frågor kring ditt köp kan du kontakta vår kundservice eller besöka oss i en av våra butiker

Undrar du över ditt avtal?

Du hittar ditt avtal, dina fakturor och kan se över ditt abonnemang på Mitt3. Tänk på att du behöver logga in med din e-postadress som användarnamn för att se ditt avtal på Mitt3.

Om din fråga gäller tillbehör köpta via: Tre.se - Kontakta vår samarbetspartner via weborder.tre.se@ingrammicro.com 3Butik eller telefon - Kontakta vår kundservice eller besök oss i en av våra butiker.

Vid distansköp (tre.se) eller köp utanför Tres affärslokaler har du som konsument 14 dagars ångerrätt från det att du mottog varan, alternativt vid avtal om enbart köp av tjänst, 14 dagar från den dag då avtalet ingicks. Har du tecknat ditt avtal i en 3Butik har du ingen ångerrätt.

För att ångra ditt köp ska du i första hand kontaktar du kundservice. Du kan även fylla i och skicka in en ångerblankett via mejl eller vanlig post.

Tillbehör köpta på Tre.se

Vill du lämna tillbaka ett tillbehör som du köpt på Tre.se - Kontakta vår samarbetspartner via weborder.tre.se@ingrammicro.com

Mer information om ångerrätt

Privatpersoner och enskild firma kan reklamera en produkt. Antingen kan du ringa till vår kundservice eller besöka din närmsta 3Butik. Till butikslistan.

Läs mer om reklamation.

Tillbehör köpta på Tre.se Gäller det ett tillbehör som du köpt på Tre.se - Kontakta vår samarbetspartner via weborder.tre.se@ingrammicro.com

Du som inte är kund väljer om du vill flytta ditt nuvarande nummer i samband med att du gör din beställning. Om du tecknat ett nytt abonnemang men glömt att bocka i "nummerflytt" kan du beställa det i efterhand.

Du behöver då bara vänta på att SIM-kortet från Tre skickas hem - sen kan du göra en nummerflytt via Mitt3.

Gör så här:
  1. Logga in på Mitt3 och välj fliken Abonnemang
  2. Välj sedan Abonnemangsdetaljer och tryck på Flytta nummer till tre.
  3. Fyll i det nummer som du önskar flytta och tryck på Flytta nummer.

En nummerflytt tar ca 5-6 arbetsdagar.

Att tänka på innan nummerflytt:
  • Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad
  • Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver vara registrerat på ditt personnummer eller organisationsnummer
  • Kontantkort hos din tidigare operatör behöver vara registrerat på ditt namn

Kontakta oss

Graident bakgrund med oranga toner samt ord som visar vad 3Världen Företag är.  3Världen står i mitten med vit text.

3Världen Företag

Med tjänsten 3Världen Företag surfar och ringer du till samma pris som inom Sverige i 80 länder. Det ingår dessutom 10 samtalstimmar och 3000 SMS/mån från Sverige till alla 3Världen- och EU/EES-länder.

Kvinna dricker kaffe i sängen medan hon surfar på sin dator. Bredvid sig har hon sin mobil

WiFi-samtal

Använd WiFi-samtal på platser där du saknar mobiltäckning men har tillgång till WiFi.