Gå till innehållet

Teknisk support

Få svar direkt

I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna

Du kan enkelt vidarekoppla samtal direkt från din mobil. I vårt 3Community hittar du en guide för hur du vidarekopplar samtal

Om du använder 3Växel-appen följer du guiden här för att vidarekoppla samtal.

Om du använder 3-växel för webb följer du guiden här för att vidarekoppla samtal.

För att låsa upp behvöver du en operatörskod, kontakta oss så hjälper vi dig med det Ha produktens IMEI-nummer redo inför samtalet så går det snabbare, det hittar du på produktens förpackning eller genom att ringa *#06#.

Produkter köpta innan 1 maj 2014 och produkter köpta av företag kostar 350 kr ink. moms att låsa upp.

För att lyssna av meddelanden eller göra inställningar ringer du 333 från din mobil.

3Svar i utlandet.

Vill du lyssna av ditt 3Svar när du befinner dig utomlands ringer du +46 735 333 333. Att ringa 3Svar från utlandet kostar som ett vanligt utlandssamtal till Sverige.

Är du firmatecknare eller administratör? Då kan du beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj "Abonnemang"
  3. Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.