
Hållbarhet
Vi är övertygade om att genom att dela med oss mer kan vi bidra till ett hållbart och mer inkluderande samhälle. Därför jobbar vi med många projekt och samarbetar med olika organisationer för att göra vardagen bättre för fler.
Hur vi tar ansvar för miljö och omvärld
Vi vill hjälpa våra kunder till en mer hållbar konsumtion genom att själva ta ansvar för vår klimatpåverkan vid hantering av inköp, produktion och leveranser.

Digitala kontrakt
Tack vare övergången från utskick till digitala kontrakt så skickar vi nu ut en och en halv miljon färre papper och 200 000 färre svarskuvert – varje år. Det motsvarar ett papperstorn högre än Globen.

Återvunna produkter
Under vissa perioder och i mån av tillgång erbjuder vi möjligheten att köpa återvunna mobiler och routrar till ett lägre pris. Vi har dessutom tjänsten 3Återvinn där kunder kan byta in sin gamla mobil när de köper en ny till rabatterat pris.

Grönt mobilnät
Sedan 2014 köper Tre ursprungsmärkt el från förnybara energikällor för driften av mobilnätet vilket har sänkt våra koldioxidutsläpp kraftigt.

Hållbara inköp
Genom hållbara inköp av miljömärkta produkter från våra leverantörer och samarbetspartners strävar vi tillsammans mot att bidra till ett hållbart samhälle.
Vi är din Buddy
Vi blir bättre tillsammans. Vi vill finnas där du är och göra det vi kan för att bidra till en positiv påverkan på samhället. Genom att vara den du är kan du också hjälpa oss i vår utveckling!
Vi finns där när det händer
Vi tar gärna ställning i samhällsdebatten och agerar på händelser i vår omvärld. När den rådande situationen i Afghanistan förvärrades i augusti 2021 valde vi att införa avgiftsfria samtal och sms från Sverige så att våra kunder kunde nå sina nära och kära som drabbats.
Vi bidrar till trygghet på nätet
Vi samarbetar med övriga ledande telekomföretag i Sverige för att motverka sexuellt utnyttjande av barn på nätet. Samarbetet sker också tillsammans barnrättsorganisationen ECPAT Sverige där syftet är att skydda barns rättigheter på nätet och stödja polisens arbete.
Vi lyssnar gärna
Vårt mål är att vara Sveriges mest lyssnande operatör. En viktig del i det arbetet är 3Community där kunderna kan hjälpa andra kunder. Forumet bidrar till ökad transparens och förbättrad kundserviceupplevelse eftersom dialogen styrs av våra kunder och sker på deras villkor.
Mer Trevligt hos oss
Fler bra saker vi gör

Återvinn din mobil
Som kund hos oss kan du byta in din gamla mobil, surfplatta eller smartklocka i en av våra butiker och få rabatt på ditt abonnemang. Du kan även skänka hela summan till välgörenhet. Alla inlämnade produkter återvinns på ett snällt sätt!

Whistleblowing
Vi värnar om vårt goda rykte och vill vara en positiv kraft i samhället. Vi ser mycket allvarligt på all typ av brottslighet och arbetar aktivt för att säkerställa att vi inte involveras i varken korruption, bedrägerier, penningtvätt, brott mot konkurrensreglerna eller andra brott.
För dig som är extra intresserad
Här har vi samlat våra aktuella och våra tidigare hållbarhetsrapporter för dig som vi läsa mer om vårt arbete. Om du har frågor eller vill ta del av tidigare rapporter kan du kontakta vår pressavdelning.
- Hållbarhetsrapport 2021 (pdf)
- Hållbarhetsrapport 2020 (pdf)
- Hållbarhetsrapport 2019 (pdf)
- Hållbarhetsrapport 2018 (pdf)