Din säkerhet
För oss är det viktigt att du som kund känner dig trygg i mötet med oss och vi arbetar ständigt med att förbättra säkerheten. På den här sidan kan du läsa mer om vad vi gör, vad vi erbjuder och på vilket sätt du själv kan skydda dig.
Gör så här om du tror att du blivit utsatt för bedrägeri
Om du har blivit utsatt för bedrägeri
-
Polisanmäl händelsen. Du kan även anmäla incitenten till konsumentverket
-
Kontakta vår kundservice för att få hjälp att gå vidare och spärra SIM-kort om du har blivit av med det. Vill du spärra ditt BankID kan din bank hjälpa dig med det
Operatörernas nummer för att bekämpa bluff-sms
Om du har fått ett SMS som gör dig misstänksam och som du vill rapportera, gör du det genom att vidarebefordra meddelandet till 7726. På så sätt kan vi och andra operatörer få information om sms:et och dess innehåll och blockera de sms som syftar till bedrägeri från att skickas till fler personer.
Vanligaste försöken till bedrägeri på Tre
- Bluff-SMS med en förfalskad länk.
- Person som ringer upp och utger sig för att komma från Tre.
- Tecknar abonnemang i någon annans namn.
Om du inte vill bli kontaktad
Din integritet är viktig för oss. Därför behöver vi ditt samtycke för vissa behandlingar av dina personuppgifter. Kontakta oss eller logga in på Mitt3 för att se dina inställningar för samtycken. Om du inte är Trekund och inte önskar bli kontaktad av Tre eller våra partners via telefon hänvisar vi dig till NIX. Observera att NIX-registret hanteras av en oberoende branschförening från vilket Tre fortlöpande hämtar uppgifter från. Du kan såklart alltid kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Mer information om vår personuppgiftshantering hittar du i vår Integritetspolicy.