3Koppla Support
Få svar direkt
Hur ställer jag in öppettider?
För att göra ändringar i växeln behöver du vara inloggad som administratör i 3Koppla Admin.
- Gå till admin.3koppla.tre.se
- Logga in med dina administratörsuppgifter
För att ändra öppettider för växelnummer:
- Navigera till Växeltjänster
- Välj önskad Knappvalsmeny eller Kösystem
- Klicka på klocksymbolen för att öppna schemavyn
- Du ser nu en graf över aktuellt schema
- Som standard är växeln öppen – justera tiderna för när växeln ska vara stängd
- Spara ändringarna
Du hittar bilder och exempel i guiderna för 3Koppla
Hur spelar jag in ett meddelande?
Du kan spela in nya röstmeddelanden eller ladda upp egen musik som används i växeln, exempelvis som välkomstmeddelanden eller kömeddelanden.
- Gå till admin.3koppla.tre.se
- Logga in med dina administratörsuppgifter
Hantera ljudmeddelanden:
- Navigera till Växeltjänster
- Välj Hantera ljud för att spela in ett nytt meddelande eller ladda upp en ljudfil (t ex musik eller färdiginspelat meddelande)
- Spara ändringarna
Du hittar bilder och exempel i guiderna för 3Koppla
Hur vidarekopplar jag ett pågående samtal?
Du kan vidarekoppla samtal i 3Koppla – både manuellt under pågående samtal och automatiskt via profiler.
- När du har ett pågående samtal via 3Koppla desktop-app, web-app eller mobil-app kan du vidarekoppla samtalet på två sätt:
Vidarekoppla via kollegas namn:
- Klicka på telefonikonen bredvid kollegans namn
eller
Vidarekoppla via samtalsmodulen:
- Klicka på Överflytta-knappen i samtalsmodulen
Därefter kan du:
- Direkt vidarekoppla: Samtalet skickas direkt till kollegan utan möjlighet att ta tillbaka det.
- Aviserad vidarekoppling: Du ringer upp kollegan först. Om kollegan inte svarar eller inte kan ta samtalet kan du klicka på Avbryt och ta tillbaka samtalet. Om kollegan är tillgänglig klickar du på Slutför överflyttning.
Vidarekoppling till externt nummer
- Skriv in det numret du önskar koppla till
- Klicka på den gröna Ring/Överflytta-knappen
Du hittar bilder och exempel i guiderna för 3Koppla
Hur ställer jag in att jag är på möte, lunch och semester?
I 3Koppla kan du ha olika profiler för olika situationer t ex möte, lunch eller semester. Profiler styr samtalshantering, nummervisning, statusmeddelanden och notiser.
- Logga in i 3Koppla
- Välj Inställningar
- Välj Profiler
- Här kan du ställa in de olika profilerna så att de passar dig
Du hittar bilder och exempel i guiderna för 3Koppla
Hur synkar jag 3Koppla med Microsoft- eller Google-kalender?
Genom att synkronisera Microsoft- och Google-kalendern kan du automatiskt styra din tillgänglighet och få bättre översikt över externa kontakter direkt i 3Koppla.
- Öppna 3Koppla-appen
- Gå till Inställningar > Mitt konto > Integrerade tjänster
- Klicka på Google eller Microsoft, beroende på vilket konto du vill koppla
- Ett fönster öppnas som guidar dig genom installationen
- Logga in med ditt Google- eller Microsoft-konto
- När inloggningen är lyckad, återvänd till 3Koppla-appen
- Välj vad du vill synkronisera:
- Kalender
- Kontakter
- Eller båda!
Du hittar bilder och exempel i guiderna för 3Koppla