Gå till innehållet

Mitt3 - Allt på ett ställe

  • Ha koll på dina kostnader
  • Betala dina fakturor
  • Hantera dina tjänster
Logga in
Kvinna som gör yoga på en matta med en katt i närheten.

Ha koll på dina kostnader

Hur mycket har du ringt, messat och surfat för senaste tiden? Ha full koll på dina rörliga och fasta kostnader.

Betala dina fakturor

Betala enkelt med ett sätt som passar dig via Swish, internetbanken eller med kort. Du kan också skaffa autogiro. Trevligt!

Hantera dina tjänster

Gå in och få en tydlig överblick över ditt abonnemang och andra tjänster. Följ dina beställningar och lägg till extra surf. Allt samlat på ett ställe.

Mitt3-appen

Ladda ner Mitt3-appen så får du full koll på alla dina tjänster var du än är.

App Store

Hämta i App Store

Hämta i App Store

Vanliga frågor

Innan du börjar, se till att:

  • Abonnemanget inte har bindningstid kvar
  • Abonnemanget eller kontantkortet står i ditt namn

Står det på någon annan? Fyll i vår nummerflyttsblankett

Beställ nummerflytt på Mitt3:

  1. Logga in på Mitt3 och välj fliken Abonnemang
  2. Klicka på Abonnemangsdetaljer och välj Flytta nummer till Tre
  3. Fyll i numret du vill flytta och tryck på Flytta nummer
  4. Numret flyttas inom ca 5-6 arbetsdagar från att du har satt i ditt nya SIM-kort

Flytta nummer från Tre 💔

Hoppas att det är du och inte vi! Så här flyttar du ut ditt nummer:

  1. Börja med att logga in på Mitt3 och kolla om du har bindningstid kvar.

  2. Har du ingen bindningstid? Då kan du flytta ut numret precis när du vill genom att kontakta din nya operatör. Det är bra om du kontaktar oss för att avsluta abonnemanget innan du startar en nummerflytt från oss, för att undvika en slutfaktura på den resterande uppsägningstiden (30 dagars uppsägningstid)

  3. Har du bindningstid? I detta fall behöver du först kontakta oss för att avsluta abonnemanget - skulle du välja att göra det så får du en faktura på den resterande bindningstiden som är kvar på abonnemanget. Därefter kan du kontakta din nya operatör för att flytta över numret dit

    Kontakta vår kundservice här.

Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.

Se bindningstid & Uppsägningstid på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid

Beställ SIM-kort på Mitt3

Att beställa nytt SIM-kort till ditt abonnemang kostar inget extra.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang
  3. Klicka på Abonnemangsdetaljer
  4. Klicka på Beställ nytt SIM-kort

Simsalabim, nu har du beställt ett nytt SIM!

Har du inte tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via vår kundservice eller i någon av våra 3Butiker

Aktivera SIM-kort på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer (ett 19-siffrigt nummer som du hittar på baksidan av SIM-kortet)

Klart!

Är ditt SIM-kort spärrat? Då behöver du ringa in till oss för att öppna upp det igen.

Trevligt att du tänker på miljön och har kvar din gamla iPhone. BankID via Mitt3-appen för iOS fungerar bäst om du har en iPhone XS/XR eller senare med den senaste iOS-versionen. Mitt3 kan även nås via www.tre.se/mitt3 i din mobila webbläsare. Där fungerar BankID med äldre iPhone-modeller.