Gå till innehållet

Support

Hur kan vi hjälpa dig

Frågor om abonnemang & tjänster.

Gör så här för att beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj "Abonnemang"
  3. Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt. Här hittar du närmaste 3Butik

Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.

Gör så här:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
  3. Högst upp hittar du din PUK-kod

Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.

Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Abonnemang
  3. Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Du som har ett 3Surfa-abonnemang eller äldre:

Ingen bindningstid

Om du inte har någon bindningstid kvar på ditt abonnemang kan du förlänga till vilken abonnemangsform du vill av de som vi i dagsläget erbjuder. Du kan alltså enkelt förnya med en ny mobil här på tre.se. Tänk bara på att välja "fortsätt med mitt nummer hos Tre" när du handlar. Att förnya endast med abonnemang (3Flexibel) gör du inne på Mitt3.

Förnya för företag

Under bindningstid Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang kan du förläng till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. När du har bytt upp ditt abonnemang går det inte att byta tillbaka till den ursprungliga abonnemangsformen.

Kontakta vår kundservice om du vill göra en ändring.

Du som har/byter till ett 3Flexibel-abonnemang:

Abonnemanget 3Flexibel säljs utan bindningstid. Du kan när som helst ändra upp och ner i surfmängd, exempelvis på Mitt3. Att byta uppåt i surfmängd går på en gång, att byta neråd i surfmängd tar en månad.

Vill du lägga till en mobil kan du göra det via en delbetalning på 12, 24 eller 36 månader. Abonnemanget löper på tillsvidare utan bidningstid och med en månads uppsägningstid. Delbetalningen pågår under den period som du valt (12, 24 eller 36 månader).

Till alla våra mobiler

Till alla våra företagsmobiler

Bindningstid

Du kan enkelt se din bindningstid på Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på fliken "Abonnemang" och välj ditt abonnemang. Högst upp hittar du slutdatum för din bindningstid och om abonnemanget går att förlänga.

Du kan även se din bindningstid i Mitt3-appen under "Abonnemang".

Uppsägningstid

Tänk på att du alltid har en (privatkund) eller en/tre månaders uppsägningstid (företagskund) från det datum som du vill avsluta ditt abonnemang.

Mitt3 kan du se vad ditt abonnemang har för namn och hur lång din uppsägningstid är.

Obundet abonnemang

Om du har ett obundet abonnemang har du ingen bindningstid, utan endast uppsägningstid (exempelvis 3Flexibel) Vill du däremot förnya ditt abonnemang så går det bra att göra här på tre.se. Tänk på att välja "fortsätt med mitt nummer hos Tre" när du handlar.

Till våra erbjudanden

Till våra erbjudanden för företag

Kontakta oss