Gå till innehållet

Vad vill du ha hjälp med?

Få svar direkt

Vad kul att du har gjort en beställning, vi förstår att du vill att det ska gå fort! Vill du spåra din beställning kan du enkelt göra det på Mitt3

Tips för en lyckad nummerflytt

Innan du börjar, se till att:

  • Abonnemanget inte har bindningstid kvar
  • Abonnemanget eller kontantkortet står i ditt namn

Står det på någon annan? Fyll i vår nummerflyttsblankett

Flytta nummer till Tre 🧡

Vad kul att du vill flytta ditt nummer till oss! När du beställer abonnemang kan du välja att flytta med ditt nummer. Missade du det? Ingen fara! Det går såklart att lösa i efterhand på Mitt3 när du har fått hem SIM-kortet.

Beställ nummerflytt på Mitt3:
  1. Logga in på Mitt3 och välj fliken Abonnemang
  2. Klicka på Abonnemangsdetaljer och välj Flytta nummer till Tre
  3. Fyll i numret du vill flytta och tryck på Flytta nummer
  4. Numret flyttas inom ca 5-6 arbetsdagar från att du har satt i ditt nya SIM-kort

Flytta nummer från Tre 💔

Hoppas att det är du och inte vi! Så här flyttar du ut ditt nummer:

Börja med att logga in på Mitt3 och kolla om du har bindningstid kvar.

Har du ingen bindningstid?

Då får du flytta numret precis när du vill! Ett tips är att kontakta oss för att avsluta abonnemanget innan du startar nummerflytten. Då kommer vi tillsammans överrens om ett upplägg och du kan använda abonnemanget under uppsägningstiden. Flyttar du numret utan att säga upp abonnemanget kommer du få en slutfaktura på uppsägningstiden från oss.

Har du bindningstid?

För att flytta ett nummer från ett abonnemang med bindningstid behöver du först kontakta vår kundservice för att avsluta abonnemanget. Väljer du att göra det får du en faktura på den bindningstid du har kvar. Sen kan du kontakta din nya operatör för att flytta numret.

Hoppas vi ses snart igen!

Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.

Se bindningstid på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid

Uppsägningstid

Som privatkund har du en till tre månaders uppsägningstid från den dag du avslutar abonnemanget. Du hittar din uppsägningstid på ditt avtal som finns på Mitt3.

Psst... Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är via din internetbank. Du behöver bara ditt kundnummer som du hittar på mitt3 eller på din faktura.

Ansök om autogiro via Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Inställningar
  3. Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
  4. Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering

(Har du Swedbank är det viktigt att du endast anger de 4 första siffrorna i clearingnumret, och struntar i den femte)

  1. Slutför autogiroanmälan med BankID
  2. Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.
Bra att veta!

Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd. Om din ansökan inte går igenom rekommenderar vi att du provar att ansöka via internetbanken.

Hur snabbt surfen tar slut beror helt på vad du gör, högupplösta videor och online-spel är exempel på riktiga surfbovar.

Se exempel på hur mycket surf som går åt

Köp mer surf på Mitt3

Vill du köpa mer surf den här månaden, eller byta till ett abonnemang med mer surf, kan du enkelt göra det på Mitt3

mobilguider

Guider och inställningar

  • Aktivera dataroaming
  • Fabriksåterställning
  • Hjälp för att komma igång
Mitt3 allt om ditt abonnemang

Lös det snabbt på Mitt3

  • Se hur mycket surf du har kvar
  • Se din bindningstid
  • Skaffa autogiro
Kvinna i brunt hår och bruna ögon tittar rakt emot kameran. Hon ler och ser glad ut.

Få hjälp i våra butiker

  • Få hjälp med din nya mobil
  • Montera skärmskydd utan luftbubblor
  • Guida dig till rätt prylar

Hittar du inget svar?