Gå till innehållet
Köp begagnat, vårda, återvinn. 

Läs mer

Så förlänger du mobilens livslängd

En man och en pojke tittar på en skärm.

Vad vill du ha hjälp med?

Få svar direkt

Tips för en lyckad nummerflytt

Innan du börjar, se till att:

  • Abonnemanget inte har bindningstid kvar
  • Abonnemanget eller kontantkortet står i ditt namn

Står det på någon annan? Fyll i vår nummerflyttsblankett

Flytta nummer till Tre

Vad kul att du vill flytta ditt nummer till oss! När du beställer abonnemang kan du välja att flytta med ditt nummer. Missade du det? Ingen fara! Det går såklart att lösa i efterhand på Mitt3 när du har fått hem SIM-kortet.

Beställ nummerflytt på Mitt3:
  1. Logga in på Mitt3 och välj fliken Abonnemang
  2. Klicka på Abonnemangsdetaljer och välj Flytta nummer till Tre
  3. Fyll i numret du vill flytta och tryck på Flytta nummer
  4. Numret flyttas inom ca 5-6 arbetsdagar från att du har satt i ditt nya SIM-kort

Flytta nummer från Tre

Hoppas att det är du och inte vi! Så här flyttar du ut ditt nummer:

Börja med att logga in på Mitt3 och kolla om du har bindningstid kvar.

Har du ingen bindningstid?

Då får du flytta numret precis när du vill! Ett tips är att kontakta oss för att avsluta abonnemanget innan du startar nummerflytten. Då kommer vi tillsammans överrens om ett upplägg och du kan använda abonnemanget under uppsägningstiden. Flyttar du numret utan att säga upp abonnemanget kommer du få en slutfaktura på uppsägningstiden från oss.

Har du bindningstid?

För att flytta ett nummer från ett abonnemang med bindningstid behöver du först kontakta vår kundservice för att avsluta abonnemanget. Väljer du att göra det får du en faktura på den bindningstid du har kvar. Sen kan du kontakta din nya operatör för att flytta numret.

Hoppas vi ses snart igen!

Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.

Se bindningstid på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid

Uppsägningstid

Som privatkund har du en till tre månaders uppsägningstid från den dag du avslutar abonnemanget. Vill du avsluta ditt abonnemang? Läs mer här.

Vad du kan göra med ditt abonnemang beror på om du har bindningstid eller inte.

Utan bindningstid

Har du ingen bindningstid på abonnemanget kan du byta abonnemangsform upp och ner precis som du vill. Byter du till en lägre surfmängt tar det 30 dagar för ändringen att gå igenom.

Med bindningstid

Har du bindningstid kan du byta till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. Väljer du att byta abonnemang går det inte att byta tillbaka.

Gör så här för att byta abonnemang:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang
  3. Klicka på Abonnemangsdetaljer
  4. Klicka på Byt abonnemang
  5. Högst upp ser du vilket abonnemang du har idag, och de abonnemangen du kan byta till. Kör i vind!
  6. När du läst igenom de ändringar som kommer, så klickar du på "Byt till xxx" för att göra klart bytet

Psst... Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är via din internetbank. Du behöver bara ditt kundnummer som du hittar på mitt3 eller på din faktura.

Skaffa autogiro via internetbanken

  1. Logga in på din internetbank
  2. Sök på Hi3G för att hitta Tre
  3. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

Skaffa autogiro via Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Inställningar
  3. Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
  4. Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering

(Har du Swedbank är det viktigt att du endast anger de 4 första siffrorna i clearingnumret, och placerar den femte siffran först i kontonumret) 5. Slutför autogiroanmälan med BankID

Har min ansökan gått igenom?

Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.

Går det inte igenom?

Bra att veta, är att det endast är du som kund, fullmaktsinnehavare eller förvaltare (ej god man) som kan ansöka om autogiro via Mitt3. Bankkontot och abonnemanget behöver även vara registrerat på samma personnummer.

Inom EU

Du använder ditt abonnemang precis som vanligt när du befinner dig inom EU/EES. Har du 3Världen så kan du använda ditt abonnemang i 80 länder!

Vad är 3Världen?

Väljer du ett abonnemang med 15GB surf eller mer, så ingår vår tillägstjänst 3Världen.

Med 3Världen så använder du ditt abonnemang precis som hemma i Sverige utan extra kostnad i 30 dagar när du befinner dig i USA, Thailand, Turkiet eller något annat av de 80 länder som ingår i 3Världen. Se vilka länder som ingår här.

Läs mer om alla våra abonnemang vi har idag här.

Hittar du inget svar?