Mitt3 - Allt på ett ställe
- Ha koll på dina kostnader
- Betala dina fakturor
- Hantera dina tjänster
Ha koll på dina kostnader
Hur mycket har du ringt, messat och surfat för senaste tiden? Ha full koll på dina rörliga och fasta kostnader.
Betala dina fakturor
Betala enkelt med ett sätt som passar dig via Swish, internetbanken eller med kort. Du kan också skaffa autogiro. Trevligt!
Hantera dina tjänster
Gå in och få en tydlig överblick över ditt abonnemang och andra tjänster. Följ dina beställningar och lägg till extra surf. Allt samlat på ett ställe.
Mitt3-appen
Ladda ner Mitt3-appen så får du full koll på alla dina tjänster var du än är.
Vanliga frågor
Hur byter/flyttar jag mitt nummer?
Innan du börjar, se till att:
- Abonnemanget inte har bindningstid kvar
- Abonnemanget eller kontantkortet står i ditt namn
Står det på någon annan? Fyll i vår nummerflyttsblankett
Beställ nummerflytt på Mitt3:
- Logga in på Mitt3 och välj fliken Abonnemang
- Klicka på Abonnemangsdetaljer och välj Flytta nummer till Tre
- Fyll i numret du vill flytta och tryck på Flytta nummer
- Numret flyttas inom ca 5-6 arbetsdagar från att du har satt i ditt nya SIM-kort
Flytta nummer från Tre 💔
Hoppas att det är du och inte vi! Så här flyttar du ut ditt nummer:
-
Börja med att logga in på Mitt3 och kolla om du har bindningstid kvar.
-
Har du ingen bindningstid? Då kan du flytta ut numret precis när du vill genom att kontakta din nya operatör. Det är bra om du kontaktar oss för att avsluta abonnemanget innan du startar en nummerflytt från oss, för att undvika en slutfaktura på den resterande uppsägningstiden (30 dagars uppsägningstid)
-
Har du bindningstid? I detta fall behöver du först kontakta oss för att avsluta abonnemanget - skulle du välja att göra det så får du en faktura på den resterande bindningstiden som är kvar på abonnemanget. Därefter kan du kontakta din nya operatör för att flytta över numret dit
Vad har jag för bindningstid?
Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.
Se bindningstid & Uppsägningstid på Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
- I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid
Hur aktiverar/beställer jag SIM-kort?
Beställ SIM-kort på Mitt3
Att beställa nytt SIM-kort till ditt abonnemang kostar inget extra.
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang
- Klicka på Abonnemangsdetaljer
- Klicka på Beställ nytt SIM-kort
Simsalabim, nu har du beställt ett nytt SIM!
Har du inte tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via vår kundservice eller i någon av våra 3Butiker
Aktivera SIM-kort på Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer (ett 19-siffrigt nummer som du hittar på baksidan av SIM-kortet)
Klart!
Vad gör jag om mitt SIM-kort är spärrat?
Är ditt SIM-kort spärrat? Då behöver du ringa in till oss för att öppna upp det igen.
Kan jag få en fakturakopia?
Om du behöver komma åt äldre fakturor av redovisningsskäl eller av ren nostalgi, så kan du hitta de 24 senaste fakturorna om du loggar in på Mitt3.
- Logga in på Mitt3, skrolla ned till Kostnader och klicka på Visa alla fakturor
- Här ser du alla dina fakturor, du kan även klicka på specifika om du vill se specifikationer
- Klicka fakturan du vill se och sedan Ladda ned fakturan som Pdf för att få fram specifikationen