Gå till innehållet

Coaching Excellence Certificate

Coaching Excellence Certificate är ett bevis för att innehavaren har skaffat sig coachkompetens och förmåga att tillämpa ett coachande förhållningssätt och genom det stötta andra människors utveckling.

Uppvisade förmågor

Den som innehar detta certifikat har en ledande eller coachande roll på Tre och:

  • Har djup förståelse för vad coaching är
  • Har utvecklat viktiga coachkompetenser hos sig själv
  • Har uppvisat god förmåga att stötta andra människors utveckling mot satta mål
  • Behärskar en variation av beprövade coachverktyg och modeller

Kriterier för certifiering

  • Genomfört Tres interna utvecklingsprogram CXP for Leaders & Coaches
  • Genomfört metodutbildning Customer Excellence
  • Uppvisad förmåga att leda coachpass
  • Godkänd slutuppgift för att erhålla certifiering

Validering

För att validera äktheten av en certifiering, mejla till learning@tre.se

Man och kvinna sitter i en soffa och tittar på en dator.

Customer Excellence Program på Tre

Customer Excellence Program är ett utbildningsprogram som Tre har skapat för att implementera Customer Excellence som kundmötesmetod. Programmet innehåller tre separata utbildningsprogram som bygger på olika kompetenser:

  • Metodutbildning för kundnära medarbetare som utvecklar kompetens att möta kunder enligt Customer Excellence-metodiken som bygger på beteendevetenskap och kommunikation

  • Ledarutbildning för chefer till kundnära medarbetare som bygger coachkompetens och förmåga att stötta beteendeförändring hos medarbetare

  • Trainerutbildning för att utveckla affärsnära trainers med hög kunskap inom Customer Excellence-metodiken och förmåga att facilitera grupprocesser och workshops för att skapa beteendeförändring