Gå till innehållet

Tre fortsätter öka i Svenskt Kvalitetsindex

Årets undersökning om kundnöjdhet från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar återigen ökad kundnöjdhet för Tre. Systerbolaget hallon behåller sin topplacering som en av de bästa i branschen.

Publicerad 2023-11-08

En kvinna i orange tröja sitter vid ett bord framför en dator med mobil i handen.

Efter förra årets ökning till 66,8 procent fortsätter Tre öka kundnöjdheten på privatmarknaden, denna gång till 68,8 procent.

  • Det är glädjande att det gedigna arbete vi gjort de senaste åren för att förflytta varumärkets position och förbättra kundupplevelsen fortsätter ge resultat. Service, prisvärdhet och flexibilitet har allt större betydelse för privatkunder, vilket är helt i linje med vår position som den hjälpsamma och flexibla kompisen, säger Rune Pedersen, chef för privatmarknaden på Tre.

Även kundnöjdheten hos Tres företagskunder fortsätter öka, från 67,5 procent till 69,4 procent. Dessutom rankas systerbolaget hallon fortsatt högt. Med 72,4 procent behåller man sin andraplats av samtliga operatörer på privatsidan.

Kontakt och supportärenden är viktiga områden för dagens kunder, och har länge varit bristande i telekombranschen. Men undersökningen visar denna gång tydliga förbättringar inom dessa områden. Även svarstider, kompetens och bemötande tar ett stort kliv, enligt undersökningen.

  • För oss är kundmötet centralt och vi har stort fokus på att kunderna ska få sitt ärende löst vid första kontakten. Vår kundservice sitter centralt i organisationen och är en del av ledningen, detta med syfte att vara kundens öra ut mot organisationen, säger Silvia Bakir, kundservicedirektör på Tre.