OBS! För en bättre upplevelse, uppdatera din webbläsare. Klicka här

Kontakta kundservice.

Här har vi samlat en FAQ med våra vanligaste frågor. Om du inte hittar svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss.


FAQ and contact information in english

Ring oss.

0771 - 735 300 eller 300 från din 3Mobil
+46771735300 från utlandet

Måndag-Fredag: 08:00-20:00
Lördag-Söndag: 10:00-19:00
Se våra öppettider i påsk

Företagskund? Ring vår företagskundservice



Du kan även kontakta oss via...
Mailformulär
Facebook
Twitter @3Sverige


Spärra din telefon

Behöver du göra en förlustanmälan för din mobiltelefon?
Ring oss på 300 från en 3Mobil eller 0771- 735 300 från övriga telefoner.

Mitt3 - dina sidor hos 3

Logga in på Mitt3 eller ladda ner Mitt3-appen för att snabbt och enkelt se saldo, faktura, bindningstid och mycket mer.

Registrera eller

Logga in

Vanliga frågor och svar.

Vilket OCR-nummer och belopp har min faktura?

Ring 08-533 305 81 och knappa in ditt abonnemangsnummer och personnummer så skickar vi ett SMS med aktuell fakturainformation till dig. Du kan även logga in på Mitt3 för att få OCR-nummer och belopp till dina 12 senaste fakturor.
Vilket OCR-nummer och belopp har min faktura?

Hur anmäler jag autogiro?

Autogiro anmäler du via din internetbank. I din ansökan ska du uppge vårt företagsnamn 3 (Hi3g Access AB) och ditt 11-siffriga kundnummer. Kundnumret finns på fakturan, abonnemangsavtalet eller Mitt3.
Hur anmäler jag autogiro?

Hur ser jag min bindningstid?

Du kan enkelt se din bindningstid på Mitt3. Logga in på Mitt3 via tre.se och välj sedan "Abonnemang". Du kan även kontrollera din bindningstid genom att ringa 0771 - 735 300 eller 300 från din mobiltelefon, välja "Abonnemang" i huvudmenyn och sedan trycka 1. Självklart står din bindningstid även på ditt abonnemangsavtal.
Hur ser jag min bindningstid?

Hur aktiverar jag mitt SIM-kort?

Det finns flera olika sätt att aktivera ett SIM-kort på. Du kan ringa till 0735-300 321 och följa instruktionerna direkt via telefon. Du kan även logga in på Mitt3. Under abonnemangsöversikten finns en knapp som heter ”Nytt SIM-kort”, välj ”Aktivera ditt SIM-kort. Läs mer
Hur aktiverar jag mitt SIM-kort?

Hur låser jag upp min mobil?

Är du abonnemangskund hos 3 kan du beställa en kod för upplåsning av mobil på telefonnummer 0771- 735 300. En operatörskod kostar 350 kr och avgiften läggs på din kommande faktura.
Hur låser jag upp min mobil?

Hur spärrar jag min mobil?

Du kan kan nå oss dygnet runt om du behöver göra en förlustanmälan för din mobiltelefon. Ring oss på 300 från din 3Mobil eller 0771- 735 300 från övriga telefoner.
Hur spärrar jag min mobil?

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

För att avsluta ditt abonnemang rekommenderar vi dig att ringa 300 från din mobiltelefon eller 0771- 735 300. Vi har öppet vardagar mellan kl 08.00-18.00. Tänk på att du inte kan maila in till oss om avslut då vi behöver säkerställa att rätt kund avslutar rätt abonnemang. Detta för din egen säkerhet.
Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Blev du hjälpt av informationen den här sidan?
Tack för din feedback!
Motivera gärna varför Skicka