Vad vill du ha hjälp med?
Få svar direkt
Hur funkar nummerflytt?
Tips för en lyckad nummerflytt
Innan du börjar, se till att:
- Abonnemanget inte har bindningstid kvar
- Abonnemanget eller kontantkortet står i ditt namn
Står det på någon annan? Fyll i vår nummerflyttsblankett
Flytta nummer till Tre
Vad kul att du vill flytta ditt nummer till oss! När du beställer abonnemang kan du välja att flytta med ditt nummer. Missade du det? Ingen fara! Det går såklart att lösa i efterhand på Mitt3 när du har fått hem SIM-kortet.
Beställ nummerflytt på Mitt3:
- Logga in på Mitt3 och välj fliken Abonnemang
- Klicka på Abonnemangsdetaljer och välj Flytta nummer till Tre
- Fyll i numret du vill flytta och tryck på Flytta nummer
- Numret flyttas inom ca 5-6 arbetsdagar från att du har satt i ditt nya SIM-kort
Flytta nummer från Tre
Hoppas att det är du och inte vi! Så här flyttar du ut ditt nummer:
Börja med att logga in på Mitt3 och kolla om du har bindningstid kvar.
Har du ingen bindningstid?
Då får du flytta numret precis när du vill! Ett tips är att kontakta oss för att avsluta abonnemanget innan du startar nummerflytten. Då kommer vi tillsammans överrens om ett upplägg och du kan använda abonnemanget under uppsägningstiden. Flyttar du numret utan att säga upp abonnemanget kommer du få en slutfaktura på uppsägningstiden från oss.
Har du bindningstid?
För att flytta ett nummer från ett abonnemang med bindningstid behöver du först kontakta vår kundservice för att avsluta abonnemanget. Väljer du att göra det får du en faktura på den bindningstid du har kvar. Sen kan du kontakta din nya operatör för att flytta numret.
Hoppas vi ses snart igen!
Autogiro, hur kommer jag igång?
Psst... Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är via din internetbank. Du behöver bara ditt kundnummer som du hittar på mitt3 eller på din faktura.
Skaffa autogiro via internetbanken
- Logga in på din internetbank
- Sök på Hi3G för att hitta Tre
- Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3
Skaffa autogiro via Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj Inställningar
- Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
- Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering
(Har du Swedbank är det viktigt att du endast anger de 4 första siffrorna i clearingnumret, och placerar den femte siffran först i kontonumret) 5. Slutför autogiroanmälan med BankID
Har min ansökan gått igenom?
Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.
Går det inte igenom?
Bra att veta, är att det endast är du som kund, fullmaktsinnehavare eller förvaltare (ej god man) som kan ansöka om autogiro via Mitt3. Bankkontot och abonnemanget behöver även vara registrerat på samma personnummer.
PIN/PUK-kod, var hittar jag dem?
PUK-kod
Du kan få din PUK-kod supersnabbt genom att chatta med vår chattbot Trelin. Klicka på den orangea bubblan här till höger om din skärm! Alternativt kan du hitta den direkt på Mitt3:
- Logga in på Mitt3
- Välj ditt abonnemang och klicka på Abonnemangsdetaljer
- Skrolla ner till Uppgifter så ser du din PUK-kod
PIN-kod
Det här kanske känns konstigt, men den snabbaste lösningen är faktiskt att slå fel kod tre gånger och sen ange PUK-kod. Därefter kan du välja en helt ny PIN-kod!
Är du en sån som sparar allt hittar du både PIN och PUK på baksidan av plastkortet som SIM-kortet satt i när du fick det.
Byta abonnemang, hur gör jag?
Utan bindningstid
Har du ingen bindningstid på abonnemanget kan du byta abonnemangsform upp och ner precis som du vill. Byter du till en lägre surf tar ändringen 30 dagar.
Med bindningstid
Har du bindningstid kan du byta till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. Väljer du att byta abonnemang går det inte att byta tillbaka.
Gör så här för att byta abonnemang:
- Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
- Klicka på Byta abonnemang
- Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till
SIM-kort, hur beställer/aktiverar jag?
Är ditt SIM-kort spärrat? Då behöver du ringa in till oss för att öppna upp det igen.
Beställ SIM-kort på Mitt3
Att beställa nytt SIM till ditt abonnemang kostar inget extra.
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang
- Klicka på Abonnemangsdetaljer
- Klicka på Beställ nytt SIM-kort
Simsalabim, nu har du beställt ett nytt SIM!
Har du inte tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via vår kundservice eller i någon av våra 3Butiker
Aktivera SIM-kort på Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer (ett 19-siffrigt nummer som du hittar på baksidan av SIM-kortet)
Klart!
Hitta svaret i 3Community
Välj en kategori och och ta hjälp av våra guider och artiklar.