Kontakta kundservice.

Privatkund

0771 - 735 300 eller 300 från din 3Mobil
+46771735300 från utlandet

Måndag-Fredag: 08:00-20:00
Lördag-Söndag: 10:00-19:00

Företagskund

0771 - 735 311 eller 311 från din 3Mobil
+46771735311 från utlandet

Måndag-Fredag: 08:00-18:00 
Lördag-Söndag: Stängt

Inom EU är det kostnadsfritt att ringa nr +46763303030 för information om prisuppgifter utomlands.


FAQ and contact information in English 



Du kan även kontakta oss via

Spärra din telefon

Behöver du göra en förlustanmälan för din mobiltelefon? Ring: 0735-300 399 eller 399 från en 3Mobil.

Mitt3 - dina sidor hos 3

Logga in på Mitt3 eller ladda ner Mitt3-appen för att snabbt och enkelt se saldo, faktura, bindningstid och mycket mer.

Logga in

Vanliga frågor och svar

Vilket OCR-nummer och belopp har min faktura?

Logga in på Mitt3 för att få OCR-nummer och belopp till dina sex senaste fakturor. Du kan även ringa 08-533 305 81 och knappa in ditt abonnemangsnummer och personnummer så skickar vi ett SMS med aktuell fakturainformation till dig.
Vilket OCR-nummer och belopp har min faktura?

Hur anmäler jag autogiro?

Du ansöker om autogiro via Mitt3. Logga in som administratör med din e-post om du har fler än ett abonnemang.

Du kan även ansöka via din Internetbank. I din ansökan ska du uppge vårt företagsnamn 3 (Hi3g Access AB) och ditt 11-siffriga kundnummer. Kundnumret finns på fakturan, abonnemangsavtalet eller Mitt3.
Hur anmäler jag autogiro?

Hur ser jag min bindningstid?

Du kan enkelt se din bindningstid på Mitt3. Logga in på Mitt3 via tre.se och välj sedan "Abonnemang". Du kan även kontrollera din bindningstid genom att ringa 0771 - 735 300 eller 300 från din mobiltelefon, välja "Abonnemang" i huvudmenyn och sedan trycka 1. Självklart står din bindningstid även på ditt abonnemangsavtal.
Hur ser jag min bindningstid?

Hur aktiverar jag mitt SIM-kort?

Aktivera ditt SIM-kort via Mitt3. Du kan även ringa till 0735-300 321 och följa instruktionerna direkt via telefon.
Hur aktiverar jag mitt SIM-kort?

Hur låser jag upp min mobil?

För att låsa upp din produkt kan du använda sökfunktionen och söka på "operatörskoder". När du har sökt din efter din kod kan du låsa upp din produkt med en gång.
Hur låser jag upp min mobil?

Hur spärrar jag min mobil?

Du kan kan nå oss dygnet runt om du behöver göra en förlustanmälan för din mobiltelefon. Ring: 0735-300 399 eller 399 från en 3Mobil.
Hur spärrar jag min mobil?

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

För att avsluta ditt abonnemang rekommenderar vi dig att ringa 300 från din mobiltelefon eller 0771- 735 300. Vi har öppet vardagar mellan kl 08.00-18.00. Tänk på att du inte kan maila in till oss om avslut då vi behöver säkerställa att rätt kund avslutar rätt abonnemang. Detta för din egen säkerhet.
Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Dags för ny mobil?

Dags för ny mobil?

Hos oss hittar du de senaste mobilerna från Apple, Samsung och Sony Xperia och många fler. Välj en telefon och det abonnemang som passar dig bäst. På tre.se får du alltid fri frakt.

Upptäck våra telefoner

Tjej på cafe

Kundservice.

Vår Kundservice hjälper dig med att förklara fakturan, förlänga ditt abonnemang och smarta uppdateringar och manualer för mobiler och bredband.

Gå till Kundservice