Gå till innehållet

Support.

Hur kan vi hjälpa dig

Frågor om abonnemang & tjänster.

Gör så här för att beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:

  • Logga in på Mitt3
  • Välj "Abonnemang"
  • Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  • Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt. Här hittar du närmaste 3Butik

Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Abonnemang
  • Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  • Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Du kan enkelt fylla på med extra surf via Mitt3 eller SMS. Kostnaden debiteras på nästa faktura.

Via Mitt3 på webben Mitt3:

  • Logga in på Mitt3 och klicka på fliken "Abonnemang"
  • Välj ditt abonnemang, scrolla ner till "Köp" och klicka på "Extra Surf"
  • Välj önskad mängd och bekräfta genom att klicka på "Köp"

Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
  • Högst upp hittar du din PUK-kod

Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.

Har du flyttat? För att säkra att dina framtida beställningar och fakturor skickas till rätt adress behöver du göra en adressändring. Det kan du göra här [https://www.adressandring.se/]

Vill du att vi skickar din faktura till en annan adress? Du kan enkelt ändra din faktureringsadress direkt via Mitt3 på webben.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3

  • Klicka på fliken "Faktura" och sedan "Fakturainställningar"

  • Under rubriken "Fakturaadress", klicka på "Redigera" och ange din nya adress

  • Bekräfta genom att klicka på "Spara ändringar"

Kontakta oss