Gå till innehållet

Support.

Hitta svaren bland våra vanliga frågor

Frågor om abonnemang & tjänster.

Gör så här för att beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:

  • Logga in på Mitt3
  • Välj "Abonnemang"
  • Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  • Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt. Här hittar du närmaste 3Butik

Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Abonnemang
  • Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  • Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Du kan enkelt fylla på med extra surf via Mitt3 eller SMS. Kostnaden debiteras på nästa faktura.

Via Mitt3 på webben Mitt3:

  • Logga in på Mitt3 och klicka på fliken "Abonnemang"
  • Välj ditt abonnemang, scrolla ner till "Köp" och klicka på "Extra Surf"
  • Välj önskad mängd och bekräfta genom att klicka på "Köp"

Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
  • Högst upp hittar du din PUK-kod

Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.

Har du flyttat? För att säkra att dina framtida beställningar och fakturor skickas till rätt adress behöver du göra en adressändring. Det kan du göra här [https://www.adressandring.se/]

Vill du att vi skickar din faktura till en annan adress? Du kan enkelt ändra din faktureringsadress direkt via Mitt3 på webben.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3

  • Klicka på fliken "Faktura" och sedan "Fakturainställningar"

  • Under rubriken "Fakturaadress", klicka på "Redigera" och ange din nya adress

  • Bekräfta genom att klicka på "Spara ändringar"

Du kan enkelt administrera dina tillvalstjänster på Mitt3 på webben eller via Mitt3-appen.

Gör så här:
  • Logga in på Mitt3 och klicka på fliken "Abonnemang"
  • Välj ditt abonnemang och scrolla ner till "Dina tjänster"
  • Klicka på "Köp" om du vill lägga till en tjänst eller "Avbeställ" om du vi ta bort en tjänst
Är du företagskund?

Som firmatecknare eller administratör med fullmakt för abonnemangsändringar kan du lägga till eller ta bort tjänster på företagets abonnemang. Logga in på Mitt3 eller kontakta företagskundservice för att få hjälp.

Kontakta vår kundservice om du behöver hjälp med att avsluta eller överlåta abonnemang som tillhör anhörig som gått bort.

Här har vi samlat allt som är bra att veta om utland

Beroende på vart du reser behöver du tänka på några saker, vi har listat det viktigaste här nedan:

Reser du inom EU/EES?

Aktivera roaming för att kunna använda din mobil precis som hemma. Så här gör du som har en iPhone, Samsung, Sony samt övriga tillverkare.

Lista över länder som ingår i EU/EES.

3Hemtelefon är ett nationellt abonnemang och fungerar inte utomlands.

Reser du utanför EU/EES?

  • Om du har 3Världen aktiverat på ditt abonnemang surfar du som hemma i 80 länder

  • Med 3Surfpass får du som kund ett förmånligt paketpris på surf

  • Våra abonnemang har ett inbyggt kostnadstak, vilket gör att kostnaden för surf aldrig kan överstiga det belopp som ditt abonnemang är inställt på. Du kan se, ändra och tar bort kostnadstaket på Mitt3

  • Stäng av 3Svar för att undvika kostnader för eventuella röstmeddelanden

I utlandsprislistan ser du vad det kostar att använda mobilen i landet som du ska till. Sök efter priser i utlandet

Reser du inom EU/EES? Då behöver du inte göra något, här surfar du precis som hemma.

Reser du utanför EU/EES? Stäng av dataroaming under inställningar i din mobil om du vill undvika extra kostnader. WiFi kommer fungera precis som vanligt. Se utlandsprislistan för att se vad det kostar att använda mobilen i landet som du ska till.

Om du har 3Världen aktiverat på ditt abonnemang surfar du som hemma i 80 länder. Så om du befinner dig i ett 3Världen land behöver du inte stänga av roaming. Se vilka länder som ingår i tilläggstjänsten 3Världen

Med 3Surfpass får du som kund ett förmånligt paketpris på surf.

Om du loggar in på Mitt3 kan du enkelt hålla koll på ditt användande och redigera nivån på ditt kostnadstak för surf.

Börja med att kontrollera:

  • Att det finns surf kvar på abonnemanget via Mitt3
  • Mobildata är påslaget i mobilens inställningar
  • Dataroaming är påslaget i mobilens inställningar

Om inställningarna ovan stämmer, men du fortfarande inte kan surfa, behöver du:

  • Nollställa nätverksinställningarna i mobilen
  • Söka nät manuellt i mobilen

Behöver du hjälp med hur du gör, följ våra mobilguider för:

Om du fortfarande inte kan surfa med din mobil utomlands är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Kontakta oss