Gå till innehållet

Support.

Hitta svaren bland våra vanliga frågor

Frågor om faktura & betalning.

Vi har skapat en guide som gör det enklare att gå igenom din faktura. Du hittar den här. Till fakturaguiden.

Om du upplever att den första fakturan är högre än förväntat kan det bero på någon av orsakerna nedan:

  • Byte av abonnemang mitt i månaden
  • Köp av förmedlade betaltjänster (t.ex. röstat på Melodifestivalen)
  • Använt mobilen utomlands
  • Köp av extra surf
  • Påminnelseavgift på grund av en försenad betalning förgående månad (60 kr)

Tycker du inte att något av detta förklarar varför din faktura blev högre än väntat? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Vi har skapat en guide som gör det enklare att gå igenom din faktura. Du hittar den här. Till fakturaguiden.

Du kan betala din faktura manuellt via din bank, via Mitt3 eller genom E-faktura/Autogiro.

Gör så här för att betala via Mitt3:

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Faktura
  • Klicka på "Betala nu" vid den faktura du vill betala
  • Välj kortbetalning, swishbetalning eller betalning via Internetbank

Privatkunder eller kunder med enskild firma ansöker om autogiro direkt via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Faktura
  • Välj fliken Fakturainställningar (Ansök om autogiro)
  • Fyll i uppgifterna

Har du inte BankID kan du ansöka om autogiro via din bank.

Tänk på att bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.

Aktiebolag och övriga företag.

Ladda hem, fyll i och skicka in Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer" till oss på nedan adress:

Tre
Hi3G Access AB
Box 7012
121 07 Stockholm

Avisering.

Aktiebolag, handelsbolag och övriga bolagsformer som ansöker om autogiro får fortsatt avisering via pappersfakturan från Tre, med en avgift på 49 kr/mån. För att undvika det, anmäl dig till e-faktura för 0 kr.

Du ansöker om e-faktura via din internetbank.

  • Logga in på din internetbank
  • Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
  • Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
  • Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3

Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.

Om du har uppdelad fakturering fördelad på olika kostnadsställen/kundkonton så kommer ändringen till e-faktura att appliceras på samtliga av dessa. Det går alltså inte att blanda e-faktura med andra faktureringsmetoder. Gäller ej enskilda firmor.

Om du inte vill betala via autogiro eller e-faktura tar du enkelt bort ditt medgivande via din internetbank.

Om du har avslutat ditt/dina abonnemang hos oss så avslutas ditt Autogiro/E-faktura automatiskt. Den sista fakturan skickas alltid per post.

Om du har autogiro och det inte finns några pengar på ditt konto den dag fakturan ska betalas gör vi ytterligare tre försök de kommande tre bankdagarna.

Om dragningen inte lyckas efter dessa tre försök behöver du betala fakturan manuellt. Du kan betala din faktura direkt på Mitt3, gör så här:

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Faktura
  • Klicka på "Betala nu" vid den faktura du vill betala
  • Välj kortbetalning eller betalning via Internetbank

Informera din nya bank att du har medgivande till autogiro så hjälper banken dig att flytta över medgivandena till ditt nya bankkonto.

Du kan se dina 18 senaste fakturor via Mitt3 i .pdf-format.

Gör så här: