Support
Hur kan vi hjälpa dig
Frågor om mobiler, bredband och täckning.
Jag har en ny mobil, hur kommer jag igång?
I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna
Vidarekoppla samtal, hur gör jag?
Du kan enkelt vidarekoppla samtal direkt från din mobil. I vårt 3Community hittar du en guide för hur du vidarekopplar samtal
Min mobil är låst till Tre, hur låser jag upp den?
För att låsa upp behvöver du en operatörskod, kontakta oss så hjälper vi dig med det! Ha produktens IMEI-nummer redo inför samtalet så går det snabbare, det hittar du på produktens förpackning eller genom att ringa *#06#.
Produkter köpta innan 1 maj 2014 och produkter köpta av företag kostar 350 kr ink. moms att låsa upp.
Hur lyssnar jag av telefonsvararen 3Svar?
För att lyssna av meddelanden eller göra inställningar ringer du 333 från din mobil.
3Svar i utlandet.
Vill du lyssna av ditt 3Svar när du befinner dig utomlands ringer du +46 735 333 333. Att ringa 3Svar från utlandet kostar som ett vanligt utlandssamtal till Sverige.
Har fått ett nytt SIM-kort, hur aktiverar jag det?
Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj Abonnemang
- Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.
SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.
Jag har beställt bredband hos Tre, hur kommer jag igång?
Här hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya router. Till bredbandsguiderna
Hur är täckningen för Tres nät?
Se hur täckningen är på din adress via vår täckningskarta. Observera att täckningskartan endast är till för vägledning och inte garanterar täckning på enskilda platser. Till Täckningskartan
Jag har en ny router, hur kommer jag igång?
Gör såhär:
- Sätt i kontakten
- Anslut till WiFi
- Klart!
__ Har du förlängt ditt abonnemang? __
Tänk på att du behöver aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj Abonnemang
- Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.
SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.
Hur kopplar jag ihop min Apple watch med min mobil?
Så här ansluter din Apple Watch till din iPhone: Till instruktionen på Apples hemsida
Så här aktiverar eSIM till din Apple Watch: Till guiden för att aktivera eSIM
Jag har en ny mobil, hur kommer jag igång?
I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna