Gå till innehållet

Support

Vanliga frågor just nu

  1. Så tyder du din faktura
  2. Jag vill flytta mitt nummer till Tre, hur gör jag?
  3. Jag har försäkring hos Tre, hur gör jag när olyckan varit framme?
  4. Vad har jag för bindningstid / uppsägningstid?
  5. Hur anmäler jag autogiro?

Bluff-SMS

Hur kan vi hjälpa dig

Abonnemang & tjänsterFaktura & betalning
Mobiler, bredband & täckning
Reparation, garanti & försäkringHandla, leverans & retur

Frågor om mobiler, bredband och täckning.

I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna

Du kan enkelt vidarekoppla samtal direkt från din mobil. I vårt 3Community hittar du en guide för hur du vidarekopplar samtal

För att låsa upp behvöver du en operatörskod, kontakta oss så hjälper vi dig med det! Ha produktens IMEI-nummer redo inför samtalet så går det snabbare, det hittar du på produktens förpackning eller genom att ringa *#06#.

Produkter köpta innan 1 maj 2014 och produkter köpta av företag kostar 350 kr ink. moms att låsa upp.

Jag är privatkund

Jag är företagskund

För att lyssna av meddelanden eller göra inställningar ringer du 333 från din mobil.

3Svar i utlandet.

Vill du lyssna av ditt 3Svar när du befinner dig utomlands ringer du +46 735 333 333. Att ringa 3Svar från utlandet kostar som ett vanligt utlandssamtal till Sverige.

Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Abonnemang
  3. Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Här hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya router. Till bredbandsguiderna

Se hur täckningen är på din adress via vår täckningskarta. Observera att täckningskartan endast är till för vägledning och inte garanterar täckning på enskilda platser. Till Täckningskartan

Gör såhär:

  1. Sätt i kontakten
  2. Anslut till WiFi
  3. Klart!

__ Har du förlängt ditt abonnemang? __

Tänk på att du behöver aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Abonnemang
  3. Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
  4. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.

SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.

Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.

Så här ansluter din Apple Watch till din iPhone: Till instruktionen på Apples hemsida

Så här aktiverar eSIM till din Apple Watch: Till guiden för att aktivera eSIM

I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna

Kontakta oss

Besök vårt forum 3Community

3Community

I vårt bubblande 3Community kan du dygnet runt hitta svar på frågor som även andra kunder funderar över. Ställ en fråga och läs senaste nytt från Tre.

mobilguider

Mobilguider och inställningar

Få hjälp med inställningarna i din mobil, router eller smartklocka.

Handla
© 2022 Hi3G Access AB.
All rights reserved.
Ha en trevlig lördag!