Gå till innehållet

Support.

Hitta svaren bland våra vanliga frågor

Reparation, garanti & försäkring

Frågor om reparation, garanti & försäkring.

Min produkt är trasig, hur gör jag?

Om din produkt har gått sönder så kan vi hjälpa dig att skicka in den för lagning till vår servicepartner.

Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:

  • Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
  • Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst

Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:

Har du ingen försäkring?

Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.

Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.

Läs mer om reparationer

Här hittar du din närmsta 3Butik

Vi lagar din iPhone medan du väntar.

Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone medan du väntar. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc.

Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.

Idag kan du laga din iPhone i dessa butiker:

Stockholm – Kungsgatan 37

Göteborg – Kungsgatan 20

Jönköping – Lantmätargränd 63

Tekniker finns på plats vardagar: 10.00 – 19.00

Alla produkter täcks av tillverkarens garanti. Garantitiden ser olika ut beroende på tillverkare. Du hittar mer specifik information om vad garantin täcker i produktens manual.

Om du vill utnyttja garantin kan vi skicka produkten till vår servicepartner för reparation, gör så här:

Du kan få hjälp med reparation direkt i våra 3Butiker eller genom att kontakta kundservice . Produkten skickas till vår servicepartner. Kostnad för reparation tillkommer.

Först och främst, starta om din router/modem. Det löser de flesta problem som kan upplevas med mobilt bredband.

Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område på tre.se/driftinfo.

Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community

Först och främst är det alltid bra att starta om mobilen. Det löser många problem som kan upplevas med mobiler.

Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område på tre.se/driftinfo.

Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community

Först och främst är det alltid bra att starta om mobilen. Det löser många problem som kan upplevas med iPhone.

Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område på tre.se/driftinfo.

Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community

Först och främst är det alltid bra att starta om surfplattan. Det löser många problem som kan upplevas med surfplattor.

Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område på tre.se/driftinfo.

Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community

Först och främst är det alltid bra att starta om sin iPad. Det löser många problem som kan upplevas med iPads.

Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område på tre.se/driftinfo.

Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community

Ja, du kan försäkra din nya mobil hos oss direkt vid köptillfället eller ta med dig din nya mobil/surfplatta till en 3Butik inom tre månader från köp och visa upp att produkten inte är skadad. Produkten ska vara köpt hos Tre Sverige och du behöver ha ett aktivt abonnemang hos Tre för att teckna försäkringen.

Hitta din närmaste 3Butik

Hos oss kan du ha en av tre försäkringar; 3Försäkring, 3Försäkring Express eller 3Trygg. Du ser vilken försäkring du har på din faktura, ditt avtal eller om du loggar in på Mitt3 och går till Abonnemang > Välj ditt abonnemang > Hantera dina tjänster

3Försäkring Express via SquareTrade

För dig som har 3Försäkring Express erbjuder vi snabbreparation eller ersättning av din produkt redan nästa arbetsdag.

Till skadeanmälan hos SquareTrade

3Trygg via AmTrust

3Trygg är en försäkring för mobiler, surfplattor och routrar som täcker stöld, förlust och skada i hela världen. Om du befinner dig inom EU/EES är du garanterad en ersättningsenhet redan nästkommande arbetsdag efter att din anmälan har gått igenom.

Till skadeanmälan hos AmTrust

3Försäkring via AmTrust

Du som tecknat 3Försäkring före den 25 juli 2019 får en allriskförsäkring som kompletterar den garanti och hemförsäkring du eventuellt har.

Till skadeanmälan hos AmTrust

Spärra abonnemanget direkt dygnet runt genom att ringa 0735 300 400. Vi rekommenderar även att du spärrar mobilens IMEI-nummer genom att kontakta kundservice på 0735 300 400 eller besök din närmsta 3Butik.

Om du misstänker att du har blivit utsatt för bedrägeri behöver du först kontakta polisen och göra en anmälan. Kontakta sedan oss. Välj om du är privat- eller företagskund för rätt kontaktuppgifter.

Här kan du läsa mer om bedrägeri och hur du kan skydda dig.

En reparation kostar om det som ska åtgärdas inte täcks av försäkringen, tillverkarens garanti eller om garantin har löpt ut.

Om du vill veta vad reparationen kommer att kosta kan du fråga kundservice eller butikspersonalen i samband med att du lämnar in produkten. Observera att det inte går att bekräfta en reparationskostnad innan produkten har undersökts av vår servicepartner.

Om du inte vill genomföra reparationen efter att produkten har undersökts av vår verkstad eller om reparation inte är möjligt tas det ut en undersökningsavgift på 350 kr.

Kontakta vår kundservice eller besök oss i en av våra butiker

Ring 0735 300 400 för att spärra ditt abonnemang direkt. Öppet dygnet runt.

För att kolla din reparationsstatus kan du enkelt göra det här på vår servicepartners hemsida. Se din reparationsstatus

Du loggar in med ditt ordernummer och ditt postnummer. Ordernumret finner du på din reparationsbekräftelse.

Kontakta oss