Gå till innehållet

Abonnemang.

Mobilabonnemang utan bindnignstid.

3Flexibel 5GB

Vanliga frågor

Du som inte är kund väljer om du vill flytta ditt nuvarande nummer i samband med att du gör din beställning. Om du tecknat ett nytt abonnemang men glömt att bocka i "nummerflytt" kan du beställa det i efterhand.

Du behöver då bara vänta på att SIM-kortet från Tre skickas hem - sen kan du göra en nummerflytt via Mitt3.

Gör så här:
  1. Logga in på Mitt3 och välj fliken "Abonnemang"
  2. Välj abonnemanget som du vill flytta numret till
  3. Under rubriken "Inställningar" väljer du "Nummerflytt och nummervisning"

Fyll i numret som du önskar flytta och bekräfta genom att klicka på "Flytta nummer till Tre".

En nummerflytt tar ca 5-6 arbetsdagar.

Att tänka på innan nummerflytt:
  • Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad
  • Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver stå i ditt namn
  • Kontantkort hos din tidigare operatör behöver vara registrerat på ditt namn

Bindningstid

Du kan enkelt se din bindningstid på Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på fliken "Abonnemang" och välj ditt abonnemang. Högst upp hittar du slutdatum för din bindningstid och om abonnemanget går att förlänga.

Du kan även se din bindningstid i Mitt3-appen under "Abonnemang".

Uppsägningstid

Tänk på att du alltid har en (privatkund) eller en/tre månaders uppsägningstid (företagskund) från det datum som du vill avsluta ditt abonnemang.

Mitt3 kan du se vad ditt abonnemang har för namn och hur lång din uppsägningstid är.

Obundet abonnemang

Om du har ett obundet abonnemang har du ingen bindningstid, utan endast uppsägningstid (exempelvis 3Flexibel) Vill du däremot förnya ditt abonnemang så går det bra att göra här på tre.se. Tänk på att välja "fortsätt med mitt nummer hos Tre" när du handlar.

Till våra erbjudanden

Till våra erbjudanden för företag

Undrar du status på din nya beställning?

Inom 24 timmar från köp kan du följa din beställning genom att logga in med mobilt BankID eller e-post på Mitt3.

Om du har fler frågor kring ditt köp kan du kontakta vår kundservice eller besöka oss i en av våra butiker

Undrar du över ditt avtal?

Du hittar ditt avtal, dina fakturor och kan se över ditt abonnemang på Mitt3. Tänk på att du behöver logga in med din e-postadress som användarnamn för att se ditt avtal på Mitt3.

Om din fråga gäller tillbehör köpta via: Tre.se - Kontakta vår samarbetspartner 3Butik eller telefon - Kontakta vår kundservice eller besök oss i en av våra butiker.

Översikt

  • Abonnemang
    3Flexibel 5GB*
    199 kr/mån
  • Fraktavgift
    0 kr
  • *30 dagars uppsägningstid gäller.

    3Flexibel 5GB

    199
    kr/mån
    Minsta totalkostnad 199 kr
    Behövs hjälp? Ring 0735 300 630