Lås upp din produkt - få koden direkt.

Det flesta av våra mobiler, modem och routrar är låsta till vårt nät. Det innebär att du inte kan använda andra operatörers SIM-kort i våra produkter. Du kan låsa upp din produkt tidigast 12 månader efter ditt köp.

Vanliga frågor & svar.

Vad är IMEI-nummer?

Ett IMEI-nummer är en 15-siffrig kod som är unikt för din telefon, modem eller router. Du hittar även ditt IMEI-nummer på förpackningen eller på ditt kvitto/följesedel som tillhör din produkt.

Hur lång tid tar det att låsa upp en produkt?

Du får upplåsningskoden direkt på din skärm när du har gjort din beställning.

Varför kan jag inte låsa upp min mobil, router eller mitt modem?

För att kunna låsa upp din produkt måste det ha gått 12 månader. Har det gått 12 månader och du ändå inte kan låsa upp din produkt ber vi dig att du kontaktar Kundservice så hjälper vi dig.

Är min produkt operatörslåst?

Det flesta av våra mobiler, modem och routrar är låsta till vårt nät. (Inga surfplattor är låsta.) Om du är osäker på om just din produkt är operatörslåst kan du testa med ett simkort från en annan operatör eller kontakta vår Kundservice.

Vad kostar det att låsa upp en produkt?

Privatperson

Produkt köpt före 1 maj 2014
Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut oavsett om bindningstiden är slut eller inte. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid eller kontantköpt din produkt debiteras du 350 kronor.

Produkt köpt efter 1 maj 2014
Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid kvar eller kontantköpt din produkt är det kostnadsfritt att låsa upp.

Företagskund

Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut oavsett om bindningstiden är slut eller inte. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid eller kontantköpt din produkt debiteras du 350 kronor.