Till innehållet
Meny

Lås upp din produkt - få koden direkt.

Produkt som är köpt efter 4 september 2018 är inte operatörslåst och kan användas med simkort från andra operatörer. Här nedan kan du låsa upp en produkt som är köpt innan ovan datum.

Vanliga frågor & svar.

Vad är IMEI-nummer?

Ett IMEI-nummer är en 15-siffrig kod som är unikt för din telefon, modem eller router. Du hittar ditt IMEI-nummer på förpackningen, på ditt kvitto/följesedel som tillhör din produkt eller genom att slå in *#06# på din telefons knappsats. 

Hur slutför jag upplåsningen?

Processen för upplåsning ser olika ut beroende på modell och tillverkare. Här hittar du instruktionerna för just din modell. 

Hur lång tid tar det att låsa upp en produkt?

Du får upplåsningskoden direkt på din skärm när du har gjort din beställning.

Varför kan jag inte låsa upp min mobil, router eller mitt modem?

För att kunna låsa upp din produkt måste det ha gått 12 månader. Har det gått 12 månader och du ändå inte kan låsa upp din produkt ber vi dig att du kontaktar Kundservice så hjälper vi dig.

Är min produkt operatörslåst?

De flesta av våra mobiler, modem och routrar som är köpta före den 4 september 2018 är låsta till vårt nät (inga surfplattor är låsta). Om du är osäker på om just din produkt är operatörslåst kan du testa med ett SIM-kort från en annan operatör eller kontakta vår kundservice.

Vad kostar det att låsa upp en produkt?

Privatkund

Produkt köpt före 1 maj 2014.

Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut oavsett om bindningstiden är slut eller inte. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått.
Har du ingen bindningstid eller kontantköpt din produkt debiteras du 350 kronor.

Produkt köpt från 1 maj 2014 till och med 31 augusti 2018.
Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått.
Har du ingen bindningstid kvar eller kontantköpt din produkt är det kostnadsfritt att låsa upp direkt.

Produkt köpt efter 1 september 2018.

 De produkter vi säljer är inte operatörslåsta - ingen operatörskod behövs.

Företagskund

 

För företagskunder kostar det alltid 350 kr (ink. moms) att låsa upp en produkt (innan den 1 september 2018, när vi slutade operatörslåsa våra produkter).

Ställ en fråga, hitta svar.

I vårt 3Community kan du hitta svar på frågor som även andra 3Kunder funderar över. Du kan även ställa egna frågor, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Välkommen in till forumet

3Community