Support.
Hur kan vi hjälpa dig
Frågor om abonnemang & tjänster.
Gör så här för att beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:
- Logga in på Mitt3
- Välj "Abonnemang"
- Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt. Här hittar du närmaste 3Butik
Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj Abonnemang
- Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.
SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.
Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.
Gör så här:
- Logga in på Mitt3
- Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
- Högst upp hittar du din PUK-kod
Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.
Har du flyttat? För att säkra att dina framtida beställningar och fakturor skickas till rätt adress behöver du göra en adressändring. Det kan du göra här [https://www.adressandring.se/]
Vill du att vi skickar din faktura till en annan adress? Du kan enkelt ändra din faktureringsadress direkt via Mitt3 på webben.
Gör så här:
Klicka på fliken "Faktura" och sedan "Fakturainställningar"
Under rubriken "Fakturaadress", klicka på "Redigera" och ange din nya adress
Bekräfta genom att klicka på "Spara ändringar"