Gå till innehållet

Låsa upp produkt

Våra produkter är inte operatörslåsta sedan 4 september 2018 och kan användas med SIM-kort från andra operatörer. Här beställer du upplåsning av äldre produkter.

Hur vet jag om min produkt är operatörslåst?

Gör så här:

  1. Testa ett SIM-kort från en annan operatör i din produkt. Om det fungerar behöver du inte beställa upplåsning
  2. Ta reda på när din produkt köptes. Är din mobil, modem och router köpt före 4 september 2018 prova med en annan operatörs SIM-kort i din produkt innan du beställer upplåsning
  3. Följ instruktionerna för att beställa upplåsning

Lås upp din produkt

Om ett SIM-kort från annan operatör inte fungerar i din produkt kan du beställa upplåsning via kundservice eller direkt här på vår hemsida. Vi skickar en upplåsningskod via e-post, SMS eller brev, och iPhones synkroniseras med iTunes.

Frågor och svar om att låsa upp produkter

Ett IMEI-nummer är en 15-siffrig kod som är unikt för din telefon, modem eller router. Du hittar ditt IMEI-nummer på förpackningen, på ditt kvitto/följesedel som tillhör din produkt eller genom att slå in *#06# på din telefons knappsats.

Vi skickar en upplåsningskod till dig som gör att du kan låsa upp din produkt direkt. Väljer du att få den via e-post eller SMS får du koden direkt. Via brev tar det 2-3 arbetsdagar.

Processen för upplåsning ser olika ut beroende på modell och tillverkare. Här hittar du instruktionerna för just din modell

Privatkunder

Produkter köpta innan 1 maj 2014: 350 kr

Produkt köpta 1 maj 2014 t o m 3 september 2018: Kostnadsfri upplåsning

Produkter köpta från 4 september 2018: Är inte operatörslåsta

Företagskunder

Operatörslåsta produkter kostar alltid 350 kr ink. moms att låsa upp. Produkter köpta efter 4 september 2018 är inte operatörslåsta.

Surfplattor

Surfplattor är inte operatörslåsta.