Vi kunde inte flytta ditt nummer för att...
- Numret står på en annan person hos din gamla operatör
- Ingen fara! Du som äger abonnemanget hos oss på Tre trycker på knappen här under, loggar in på vår kundportal Mitt3 och följer instruktionerna
- Du och den gamla ägaren godkänner nummerflytten med BankID.
Vanliga frågor och svar
Hur flyttar jag ett hemnummer?
- Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
- Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Privatkund
- Skicka blanketten till kundservice@tre.se
- När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt
Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss
Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.
Jag är förvaltare, hur flyttar jag ett nummer?
- Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
- Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Privatkund
- Skicka blanketten och förvaltarintyg till kundservice@tre.se
- När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt
Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss
Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.
Hur flyttar jag ett kontorsnummer?
- Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
- Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Företagskund (ett nummer)
- Skicka blanketten till foretagskundservice@tre.se
- När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt
Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss
Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.
Hur flyttar jag flera nummer samtidigt?
- Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
- Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Företagskund (flera nummer)
- Skicka blanketten till foretagskundservice@tre.se
- När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt
Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss
Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.