Gå till innehållet
Köp begagnat, vårda, återvinn. 

Läs mer

Så förlänger du mobilens livslängd

Tre Sverige uppnår milstolpe med 2,5 miljoner kunder

Tre firade i maj 20 år på den svenska mobilmarknaden och når nu ytterligare en milstolpe när antalet abonnemang passerar 2.5 miljoner kunder. Tre är den snabbast växande aktören på svensk telekommarknad och har gått från 18 000 kunder första året till att nyligen passera 2,5 miljoner.

Kategorier: Mobila nyheter

Publicerad 2023-09-08

Haval van Drumpt, CEO Tre Sverige.

– Vi kom in som en utmanare på mobilmarknaden* för 20 år sedan och har med tydliga och tillgängliga erbjudanden, konkurrenskraftiga priser och drivna och fantastiska medarbetare blivit den snabbast växande mobiloperatören. Att nu ha nått 2.5 miljoner kunder är en fantastisk prestation och en stor milstolpe för oss, säger Haval van Drumpt, vd på Tre Sverige.

Enligt PTS årliga rapport “Svensk telekommarknad” är Tre den mobiloperatör som växt mest på svensk telekommarknad både under 2021 och 2022. En framgångsfaktor har varit Tres tydliga utmanarposition på telekommarknaden, som drivit innovation och förenklat erbjudandet.

Årets mobilraket 2021 och 2022

Tre har ända sedan starten varit en nytänkande och innovativ mobiloperatör. Man var bland annat först ut med videosamtal i mobilen, flat rate (fast månadsavgift oavsett antal använda samtalsminuter, sms eller surf-data) och ett publikt 5G-nät. Familjeabonnemanget 3Samla, där familjemedlemmar kan dela på ett och samma abonnemang, har också varit en tydlig framgång. Tre blev utsedda till Årets mobilraket på telekomgalan både 2021 och 2022. Priset mäter ökad kundnöjdhet enligt NPS och är ett bevis på det engagemang som lagts ner för att kontinuerligt förbättra och överträffa kundernas förväntningar.

– Det är uppenbart att svenskarna uppskattar Tre, och det är vi oerhört glada över. Vi ska fortsätta växa, men vi ska framför allt värna alla de fantastiska 2.5 miljoner kunder som varje dag väljer att använda våra tjänster, säger Haval van Drumpt.

Tre fortsätter framåt att investera i infrastruktur och bygger ut både sitt 4G–och 5G-nät för att tillgodose sina kunder med en ännu bättre nätupplevelse. Utöver det ligger fokus på tillväxt och medarbetar- och kundnöjdhet, både på konsumentsidan och företagssidan, för att fortsätta utmana konkurrenterna och driva innovationen på telekommarknaden framåt.

Relaterade inlägg

Två händer håller i en mobil.

Tre på delad förstaplats när Open Signal mäter 5G-täckning

Open Signal har nu släppt sin senaste rapport “Mobile Network Experience Report June 2023”, som visar att Tre är på delad förstaplats när det kommer till 5G-täckning. Tre rankas även som ohotad vinnare i kategorierna “Excellent Consistent Quality” och “Overall Availability”.

Person håller i kaffemugg och mobil medan en tjej med lockigt hår och orange tröja tittar på mobilen när hon skrattar.

Tre i topp i Svenskt Kvalitetsindex

I årets undersökning om kundnöjdhet från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar resultatet en stark uppgång för Tre på privatmarknaden. Även systerbolaget Hallon betygsätts högre än tidigare mätningar och sticker ut som en av de bästa i branschen.