Driftinformation.

När vårt nät eller en tjänst påverkas av en oförutsedd händelse, och när planerade arbeten utförs, samlar vi information om det här.

Bedrägeriförsök
Vi har fått in rapporter om att internetanvändare har stött på falska annonser från olika webbplatser som utger sig komma från 3, där bland annat mobiler lottas ut kostnadsfritt. Detta är bedrägeriförsök som kommer från andra avsändare än Hi3G Access AB och vi råder dig att inte ta del av den här typen av erbjudanden. Är du osäker på ditt köp kan du alltid kontakta vår kundservice för att få veta mer om vilka erbjudanden som är aktuella just nu.

Driftstörningar.

Område:

Norrtälje och Östhammar

Datum: 2018-04-23
Uppdaterat: 2018-04-23 19:40
Status:

Just nu kan man uppleva försämrad eller ingen täckning i Norrtälje och Östhammar.

Vi har för tillfället ingen information om när detta beräknas vara löst. Vi ber om ursäkt för detta och vi gör allt vi kan för att lösa detta snarast möjligt.

Planerade arbeten.

System: 3Frontoffice
Arbetet startar: 2018-04-23 21:00
Arbetet klart:

2018-04-23 22:00

Beskrivning:

Vi utför planerat underhåll utav 3Frontoffice,

För vissa användare kommer uppgraderingen inte att  märkas. Men för vissa användare kan följande vara nödvändigt:

 

3FrontOffice-appen

För de användare som har problem med appen efter uppgraderingen rekommenderar vi att appen avinstalleras och därefter installeras igen.

 

3FrontOffice softphone och webb

För de användare som har problem med softphone eller webb efter uppgraderingen rekommenderar vi att man loggar ut och därefter loggar in igen.

 

Mitel bordstelefoner

För de användare som har problem med Mitel bordstelefoner efter uppgraderingen rekommenderar vi att man startar om telefonen.

 

Täckningstips.

Har du en mobil?

Om telefonen inte visar någon signal på täckning kan du prova något av förslag nedan:

  • Stäng av och starta mobilen
  • Starta och stäng av flygplansläge
  • Återställ nätverksinställningarna
  • Sök nät manuellt
  • Ta ut SIM-kortet och stoppa tillbaka det efter 15 min
  • Prova ditt SIM-kort i en annan telefon (för att utesluta problem med hårdvaran)

Fungerar det fortfarande inte? Avvakta 24 timmar och prova att starta om igen. Tänk på att du kan alltid ringa 112 även om det inte finns någon täckning på telefonen.

Har du en mobil?

Har du ett mobilt bredband?

Prova något av förslagen nedan om du upplever problem med din täckning:

  • Starta om routern/ta ut modem och sätt in i annat uttag
  • Kontrollera att SIM-kortet är rätt placerat
  • Kontrollera om ditt SIM-kort är aktiverat på Mitt3
  • Återställ routern. Ofta finns det en knapp som heter ”reset” på routern.
  • Testa modemet/routern med en annan dator. Anslut annars en telefon eller surfplatta till routern och se om de får internet.
Har du ett mobilt bredband?