Gå till innehållet
En hand håller i en mobil mot en orange bakgrund.

Numret har en annan ägare

  • Vi behöver lite mer info för att fixa nummerflytten. Det verkar som numret du vill flytta ägs av någon annan
  • Klicka nedan för att fylla i vår digitala nummerflyttsblankett på Mitt3. Du och numrets ägare behöver signera med BankID
Fyll i digital nummerflyttsblankett

Viktigt att tänka på! Om du inte fixar detta så kan du råka ut för onödiga kostnader från din gamla operatör. Men ingen panik, ditt avtal med Tre är säkert och i full gång, även om den nuvarande operatören har sagt nej till nummerflytten.

Vanliga frågor och svar

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Privatkund
  3. Skicka blanketten till kundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Privatkund
  3. Skicka blanketten och förvaltarintyg till kundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Företagskund (ett nummer)
  3. Skicka blanketten till foretagskundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Företagskund (flera nummer)
  3. Skicka blanketten till foretagskundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

Kontakta support

Kontaktuppgifter till kundservice och svar på vanliga frågor.

3Företag support

Kontaktuppgifter till 3Företags kundservice och svar på vanliga frågor.