Gå till innehållet

Vi kunde inte flytta ditt nummer för att...

  • Numret står på en annan person hos din gamla operatör
  • Ingen fara! Du som äger abonnemanget hos oss på Tre trycker på knappen här under, loggar in på vår kundportal Mitt3 och följer instruktionerna
  • Du och den gamla ägaren godkänner nummerflytten med BankID.
Starta ny nummerflytt
En hand håller i en mobil mot en orange bakgrund.

Vanliga frågor och svar

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Privatkund
  3. Skicka blanketten till kundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Privatkund
  3. Skicka blanketten och förvaltarintyg till kundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Företagskund (ett nummer)
  3. Skicka blanketten till foretagskundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

  1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten
  2. Klicka här för att ladda ned Nummerflyttsblankett Företagskund (flera nummer)
  3. Skicka blanketten till foretagskundservice@tre.se
  4. När vi har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt

Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta till oss

Åtgärdar du inte detta finns det en risk att du får onödiga kostnader från din gamla operatör.

Kontakta support

Kontaktuppgifter till kundservice och svar på vanliga frågor.

3Företag support

Kontaktuppgifter till 3Företags kundservice och svar på vanliga frågor.