Till innehållet
Meny

Surf per månad.

Mobilnätet är en delad resurs och när enstaka användare överför stora mängder data så påverkar det hastigheten och upplevelsen för övriga användare.

Vad räcker surfmängden till?

För att kunna erbjuda dig bästa möjliga upplevelse har många av våra abonnemang en gräns för hur mycket surf (GB) som ingår. Om du överstiger gränsen kan du, beroende på vilket abonnemang du har, fortsätta att surfa till en lägre hastighet.

För andra abonnemang köper du till extra surf direkt för att kunna surfa vidare. För alla våra surfabonnemang och surftjänster kan du alltid köpa till extra surf om den tar slut eller om du vill surfa snabbare.

Läs mer om hur du köper extra surf

Tänk på!

Om du laddar ner och/eller streamar film med vår mobila bredbandsuppkoppling eller via mobilen är det bra att tänka hur din spelare är inställd. Vissa spelare är som standard inställda på att anpassa filmkvaliteten till det högsta som anslutningen tillåter. Det medför att det dras mer data för att hålla en hög kvalitet på filmen.

Ett sätt att minska dataförbrukningen är att manuellt ställa in spelaren på lägre kvalitet. Besök din leverantörs hemsida eller kontakta dem för mer information om hur du ställer in just din spelare.

På Tre Community har vi sammanställt hur mycket surf som går åt av de vanligaste aktiviteterna på internet

Till Artikeln

Följ ditt användande via Mitt3.

På Mitt3 kan du alltid se hur ditt surfanvändande se ut. Följ hur mycket du har förbrukat och räkna ut hur mycket du har kvar resten av månaden.

Som företagskund kan du logga in som admin för att se alla användarnas förbrukning. Vill du se ditt personliga användande behöver du logga in i Mitt3-appen.