Leveransinformationen uppdaterades senast: 2017-10-16 13:01

När levereras min iPhone?

1-3 dagar efter att du beställt din iPhone 8/8 Plus får du ett SMS eller mail med ditt ordernummer.
Du kan då söka och se den senaste leveransstatusen för din order. Observera att kundservice inte har mer info om när din order kan levereras.

Frågor & Svar

Vad betyder min orderstatus?

"Leveransdatum okänt, inväntar information från Apple.”
På grund av den stora efterfrågan har vi inte möjlighet att ge leveransinformation om din produkt. Så fort vi får information från Apple uppdaterar vi det här.

”Reserverad för framtida leverans”
Din produkt är reserverad och levereras så snart produkten har kommit in i lager.

"Hanteras av lager"
Din produkt finns på lager och håller på att packas för att skickas till dig.

”Skickad från lager”
Det betyder att vårt lager har skickat din produkt. Det tar cirka 2-3 arbetsdagar innan paketet kommer fram. För dig som har brevavisering kan det ta någon dag extra.

Varför är det längre leveranstid på vissa färger?

En del färger har varit väldigt populär och har därför mycket längre leveransstatus än andra. Vi saknar information från Apple om beräknad leveranstid för vissa färger.

När får jag min iPhone 8?

Vi skickar beställda produkter i turordning utifrån hur många som kommer in till vårt lager. Din beräknade leveransstatus får du fram genom att söka här. Leveranstiderna som visas är identiska med de leveranstider som vår kundservice har tillgång till. Informationen kring leveranstiden uppdateras minst en gång per dag.

Jag vill byta färg eller storlek , hur gör jag?

Besök en 3Butik eller ring in till vår kundservice. Om du ändrar din order kommer din turordning att ändras och leveransdatum kommer att senareläggas, du hamnar längst bak i kön.

Leveranstiden har ändrats sedan jag kollade sist, vad har hänt?

Leveransinformationen är baserad på beräknad efterfrågan och uppskattad leverans av mobiler från Apple till oss. Vi kan därför inte garantera att den leveranstid som vi uppgett stämmer, utan den kan ändras med kort varsel.

Jag försöker att söka men får inte upp någon information?

Det kan bero på att din beställning inte har blivit sökbar ännu. Du får ett SMS eller e-post från oss 1-3 vardagar efter ditt köp. Först då kan du söka och få fram aktuell leveransinformation.

Jag har inte fått ett ordernummer som jag kan söka med?

Du får SMS eller e-post från oss 1-3 vardagar efter ditt köp. Först då kan du söka och få fram aktuell leveransinformation. Har du inte fått något efter två dagar kan du besöka en 3Butik eller ringa in till vår kundservice för att få hjälp. Vänligen notera att leveransinformationen på den här sidan enbart är tillgänglig för beställningar av iPhone 8 och 8 Plus.

Mobilmodell och/eller abonnemangsform i ordern stämmer inte med det jag beställt?

Besök oss i en 3Butik eller ring till vår kundservice. Om du ändrar din order kommer din turordning att ändras och leveransdatum kommer att senareläggas, du hamnar längst bak i kön.

Mobilguider.

kom igång med din nya iPhone 8.

Har du fått din nya mobil men vet inte vart du ska börja? I våra enkla och interaktiva mobilguider får du hjälp att komma igång. Se hur du ställer in WiFi, lägger till ny e-post, säkerhetskopierar och mycket mer.