Välkommen till Tre Företag

Trevligt att du har hittat hit!
Fullmakt
Portering/Nummerflytt
Smidiga betalsätt
Mitt3
Surfa utomlands med 3Världen
För bästa nätupplevelse
Vill du ha hjälp?
Frågor och svar för dig som är ny kund hos oss
Hur ser jag om tilläggstjänsten 3Världen Företag är aktiverad på mitt abonnemang?
Det ser du på Mitt3 under fliken Abonnemang eller på din faktura.
Ansök om autogiro
Privatkunder eller kunder med enskild firma ansöker om autogiro direkt via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj Inställningar
- Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
- Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering
- Gå vidare för att slutföra autogiroanmälan med BankID
Har du inte BankID kan du ansöka om autogiro via din bank.
Tänk på att bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.
Aktiebolag och övriga företag
Ladda hem, fyll i och skicka in [Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer"](https://www.bankgirot.se/globalassets/dokument/e-formular/bg-autogiro-medgivandeblankett-till-kontonummer.pdf "Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer"") till oss på nedan adress:
Tre Hi3G Access AB Box 7012 121 07 Stockholm
Avisering
Aktiebolag, handelsbolag och övriga bolagsformer som ansöker om autogiro får fortsatt avisering via pappersfakturan från Tre, med en avgift på 49 kr/mån. För att undvika fakturaavgiften, ändra till autogiro med SMS-notifiering. Det gör du enkelt inne i Mitt3.
Ansök om e-faktura
Du ansöker om e-faktura via din internetbank.
- Logga in på din internetbank
- Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
- Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
- Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3
Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.
Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.
Om du har uppdelad fakturering fördelad på olika kostnadsställen/kundkonton så kommer ändringen till e-faktura att appliceras på samtliga av dessa. Det går alltså inte att blanda e-faktura med andra faktureringsmetoder. Gäller ej enskilda firmor.
Hur vet jag om min telefon har stöd för 5G?
När du är inne på en specifik mobil kan du bläddra ned till specifikationer, under "Nätverkstyp" ser du vilka nät som mobilen har stöd för.
Kostar tjänsten 3Världen något?
Nej, tilläggstjänsten 3Världen ingår i mobilabonnemanget 3Företag Obegränsad Max oavsett bindningstid.
Går det att ringa och skicka SMS från Sverige till ett 3Världen-land och EU/EES-land till samma pris som inom Sverige med tjänsten 3Världen Företag?
Ja, med 3Världen Företag kan du ringa till samma pris som inom Sverige upp till 10 samtalstimmar per månad och skicka 3000 SMS från Sverige till lokala nummer i länder inom 3Världen samt EU/EES. När de 10 samtalstimmarna är förbrukade återgår samtalspriset till ordinarie prislista. Detsamma gäller när 3000 SMS är förbrukade.
Går det att använda data som man har fått delad med sig via 3Dela Data i ett 3Världen-land?
Nej, tjänsten 3Dela data fungerar inte med 3Världen Företag. Vill du dela data inom ett 3Världen-land behöver du använda ett datakort.
Vad är skillnaden mellan 3Världen och 3Världen Företag?
3Världen är en tjänst för privatkunder medan 3Världen Företag är för företagskunder.
Hur flyttar jag mitt nummer till Tre Företag?
Fyll i numret du vill flytta i varukorgen när du handlar på tre.se/treforetag så startar flytten när du har kommit igång med ditt nya abonnemang. Numret flyttas inom ca 5-6 arbetsdagar från att du har kommit igång med ditt nya abonnemang, självklart meddelar vi om exakt tid via sms.