Gå till innehållet

Välkommen till Tre Företag

3Kollega - Dubbel

Trevligt att du har hittat hit!

Fullmakt

Om någon annan än firmatecknaren ska sköta företagets abonnemang behöver du skaffa en fullmakt till den som ska hantera detta.

Ladda ned fullmakt

Portering/Nummerflytt

Vill du ha hjälp med att flytta/portera ett nummer till oss på Tre? Låt oss hjälpa dig att flytta in hos oss på Tre Företag.

Smidiga betalsätt

Det finns olika sätt att få och betala fakturan från Tre. Välj det som passar ditt företag bäst. Se hur du tolkar din faktura och hur du vill betala den.

Mitt3

Få en överblick och full koll på allt som rör företagets abonnemang på Mitt3-kontot.

Surfa utomlands med 3Världen

Här hittar du information om utlandssamtal, hur du surfar tryggt i mobilen och andra smarta tips.

För bästa nätupplevelse

Hur fungerar wifi samtal? Ska jag välja 4G eller 5G? Frågorna kring när och uppkoppling kan vara många. Låt oss guida dig med saker som du själv kan göra för att förbättra upplevelsen.

Vill du ha hjälp?

Till 3Företag support

Till 3Community

Frågor och svar för dig som är ny kund hos oss

Det ser du på Mitt3 under fliken Abonnemang eller på din faktura.

Privatkunder eller kunder med enskild firma ansöker om autogiro direkt via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Välj Inställningar
  • Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
  • Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering
  • Gå vidare för att slutföra autogiroanmälan med BankID

Har du inte BankID kan du ansöka om autogiro via din bank.

Tänk på att bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.

Aktiebolag och övriga företag

Ladda hem, fyll i och skicka in [Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer"](https://www.bankgirot.se/globalassets/dokument/e-formular/bg-autogiro-medgivandeblankett-till-kontonummer.pdf "Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer"") till oss på nedan adress:

Tre Hi3G Access AB Box 7012 121 07 Stockholm

Avisering

Aktiebolag, handelsbolag och övriga bolagsformer som ansöker om autogiro får fortsatt avisering via pappersfakturan från Tre, med en avgift på 49 kr/mån. För att undvika fakturaavgiften, ändra till autogiro med SMS-notifiering. Det gör du enkelt inne i Mitt3.

Du ansöker om e-faktura via din internetbank.

  • Logga in på din internetbank
  • Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
  • Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
  • Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3

Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.

Om du har uppdelad fakturering fördelad på olika kostnadsställen/kundkonton så kommer ändringen till e-faktura att appliceras på samtliga av dessa. Det går alltså inte att blanda e-faktura med andra faktureringsmetoder. Gäller ej enskilda firmor.

När du är inne på en specifik mobil kan du bläddra ned till specifikationer, under "Nätverkstyp" ser du vilka nät som mobilen har stöd för.

Nej, tilläggstjänsten 3Världen ingår i mobilabonnemanget 3Företag Obegränsad oavsett bindningstid. Trevlig va? Samma gäller för vårt nya företagsabonnemang 3Kollega. (Går endast att lägga till när du redan har ett 3Företag Obegränsad).

Tips och inspiration

Ivana Ravenna

2 min lästid

10 tips hur du skyddar mobilen

Ivana Ravenna, produktchef på Tre Företag, ger sina 10 bästa tips för ett säkert mobilanvändande.

Läs mer
Swetrack

2 min lästid

Uppkopplat är framtiden

Med hjälp av ett SIM-kort från Tre och en app från SweTrack. Läs mer om företagets framgångssaga och uppkopplade prylar!

 Per Malm

2 min lästid

Tips från IT-experten

Vår IT-expert, Per Malm förklarar vikten av att hålla sig uppdaterad, välja ett starkt lösenord och mycket mer. Smarta tips för en säkrare IT-miljö helt enkelt!