Välkommen till Tre Företag
Trevligt att du har hittat hit!
Fullmakt
Om någon annan än firmatecknaren ska sköta företagets abonnemang behöver du skaffa en fullmakt till den som ska hantera detta.
Portering/Nummerflytt
Vill du ha hjälp med att flytta/portera ett nummer till oss på Tre? Låt oss hjälpa dig att flytta in hos oss på Tre Företag.
Smidiga betalsätt
Det finns olika sätt att få och betala fakturan från Tre. Välj det som passar ditt företag bäst. Se hur du tolkar din faktura och hur du vill betala den.
Mitt3
Få en överblick och full koll på allt som rör företagets abonnemang på Mitt3-kontot.
Surfa utomlands med 3Världen
Här hittar du information om utlandssamtal, hur du surfar tryggt i mobilen och andra smarta tips.
För bästa nätupplevelse
Hur fungerar wifi samtal? Ska jag välja 4G eller 5G? Frågorna kring när och uppkoppling kan vara många. Låt oss guida dig med saker som du själv kan göra för att förbättra upplevelsen.
Vill du ha hjälp?
Frågor och svar för dig som är ny kund hos oss
Hur ser jag om tilläggstjänsten 3Världen Företag är aktiverad på mitt abonnemang?
Det ser du på Mitt3 under fliken Abonnemang eller på din faktura.
Hur anmäler jag autogiro?
Privatkunder eller kunder med enskild firma ansöker om autogiro direkt via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj Inställningar
- Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
- Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering
- Gå vidare för att slutföra autogiroanmälan med BankID
Har du inte BankID kan du ansöka om autogiro via din bank.
Tänk på att bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.
Aktiebolag och övriga företag
Ladda hem, fyll i och skicka in [Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer"](https://www.bankgirot.se/globalassets/dokument/e-formular/bg-autogiro-medgivandeblankett-till-kontonummer.pdf "Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer"") till oss på nedan adress:
Tre Hi3G Access AB Box 7012 121 07 Stockholm
Avisering
Aktiebolag, handelsbolag och övriga bolagsformer som ansöker om autogiro får fortsatt avisering via pappersfakturan från Tre, med en avgift på 49 kr/mån. För att undvika fakturaavgiften, ändra till autogiro med SMS-notifiering. Det gör du enkelt inne i Mitt3.
Hur byter jag till e-faktura?
Du ansöker om e-faktura via din internetbank.
- Logga in på din internetbank
- Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
- Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
- Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3
Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.
Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.
Om du har uppdelad fakturering fördelad på olika kostnadsställen/kundkonton så kommer ändringen till e-faktura att appliceras på samtliga av dessa. Det går alltså inte att blanda e-faktura med andra faktureringsmetoder. Gäller ej enskilda firmor.
Hur vet jag om min telefon har stöd för 5G?
När du är inne på en specifik mobil kan du bläddra ned till specifikationer, under "Nätverkstyp" ser du vilka nät som mobilen har stöd för.
Kostar tjänsten 3Världen något?
Nej, tilläggstjänsten 3Världen ingår i mobilabonnemanget 3Företag Obegränsad oavsett bindningstid. Trevlig va? Samma gäller för vårt nya företagsabonnemang 3Kollega. (Går endast att lägga till när du redan har ett 3Företag Obegränsad).