Gå till innehållet

Växeln går varm på Fryshuset

4 min lästid

Hundratals samtal strömmar in till Fryshusets över 60 verksamheter varje dag. Med hjälp av 3Växel hittar de enkelt rätt till någon av de runt 500 medarbetarna.

Publicerad 2023-05-04 (Uppdaterad 2023-05-05)

Växeln går varm på Fryshuset

3Växel-appen är riktigt bra, men allra bäst är den service vi får från Tre Företag. Den är outstanding, säger Fryshusets IT-chef Åke Engelke.

Kontakta oss här på Tre Företag för att se hur du kan få hjälp av 3Växel i din verksamhet

Sveriges största organisation för unga

Fryshuset bedriver ett sextiotal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige, där unga har möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter och utbildningar.

– En stor del är grundskola och gymnasium, sen har vi verksamhet riktad mot ungdomar som ger dem möjlighet att uppfylla sina drömmar. Här finns allt från dans, sport och musik till sociala projekt, säger Åke Engelke, IT-chef på Fryshuset. Han har jobbat på organisationen i tio år, med ansvar för Fryshusets alla IT-lösningar.

Telefonväxel - Trevligt och nödvändigt

– Vår huvudsakliga målgrupp, de unga, är digitaliserade till max. De kommunicerar mest via våra sociala digitala kanaler. Men vad gäller alla vårdnadshavare, leverantörer och andra intressenter så är det många som både mejlar och ringer. Att ha en telefonväxel är både trevligt och helt nödvändigt, menar Åke.

– Vi får in hundratals samtal varje dag. Vi har en klassisk växellösning, med en reception som tar emot samtal. Men redan innan dess har många lotsats rätt via knappvalsfunktion – om de till exempel ska till gymmet, skateparken eller dansen. I receptionen används datorer med 3Växels mjukvara Softphone, som med enkel överblick kan koppla vidare samtal i kontaktlistorna. Och tack vare 3Växel-appen i mobilen kan alla som jobbar på Fryshuset koppla samtal.

– Någon kan till exempel ringa mig, som egentligen skulle prata med en annan. Då kan jag direkt via appen skicka vidare samtalet till rätt kollega, förklarar Åke.

Åke från Fryshuset

Synkronisera växeln med Outlook

En praktisk funktion som Åke använder är att synka sin kalender i Outlook med 3Växel-appen.

– När jag går in i ett möte så stängs mitt nummer automatiskt ner. Det är inte alla som använder den funktionen. De flesta vill vara nåbara hela tiden, hur bra nu det ska vara, säger Åke och skrattar. Desto fler hanterar inställningarna manuellt. I appen kan man enkelt uppdatera sin tillgänglighet, så att den som ringer möts av ett inspelat meddelande när man är upptagen. Appen är den bästa delen av växellösningen, tycker Åke. Alla medarbetare har 3Växel-appen i sina mobiler och kan enkelt söka bland de runt femhundra medarbetarna på Fryshuset.

– Det är ett enkelt sätt att söka upp sina kollegor, se fasta och mobila nummer och kolla om de är upptagna eller på semester. Tack vare 3Växel kan Fryshuset också ge bättre service och snabbare svar till de som ringer in.

– Växeln gör det lättare att hamna rätt från början. Dessutom möts de av öppettider, med olika inspelningar beroende på vilken verksamhet man valt.

Skräddarsydda lösningar och lysande kundservice

Åke har använt 3Växel sedan han började jobba på Fryshuset, liksom på sin tidigare arbetsplats. Växellösningen har utvecklats till det bättre under hela tiden. Till exempel har appen förbättrats med möjlighet att spela in samtal, lägga in flera typer av vidarekopplingar och att ställa in så att man ser namnet i displayen när en kollega ringer.

3Växel med Teamstelefoni

– Nu är kopplingen mot Teams-telefoni något som vi har börjat fundera på. Det finns inga krav från verksamheten, men min omvärldsbevakning säger att det är på gång. Intresset är väckt både hos oss och hos Tre, säger Åke. Teams-telefoni innebär att man kan ringa och ta emot vanliga telefonsamtal från vanliga telefonnummer i Teams-apparna i dator och mobil. Vidare har Åke med sin kontaktperson på Tre Företag diskuterat om man skulle kunna hantera fakturadetaljer i en mobilapp.

– De är mycket lyhörda för förbättringspotential. De skapar gärna skräddarsydda lösningar och ser sedan till att fler kan utnyttja samma möjligheter. Åke betonar hur nöjd han är med supporten från Tre Företag.

– Kundservicen är outstanding, det ska de verkligen ha beröm för. Våra huvudkontakter är fantastiskt duktiga och bra att ha att göra med. Det är verkligen kul att kunna säga det, för det menar jag verkligen, säger Åke Engelke.

Kontakta oss här på Tre Företag för att se hur du kan få hjälp av 3Växel i din verksamhet

Vill du veta mer?

Boka rådgivning

Boka ett samtal med en av våra företagsexperter.

Mobil växel

Trevlig mobil växel till företaget, från 49 kr/mån.

Företagsmobil

Här hittar du din nya företagsmobil.
Swetrack

2 min lästid

Uppkopplat är framtiden

Med hjälp av ett SIM-kort från Tre och en app från SweTrack. Läs mer om företagets framgångssaga och uppkopplade prylar!

Läs mer
Carl-Magnus Sandenskog

2 min lästid

Hållbarhet för framtiden

Att göra hållbara val när det kommer till jobbmobiler är både enkelt och ekonomiskt. Vi jobbar med att återvinna och erbjuda begagnade mobiler.

Ivana Ravenna

2 min lästid

10 tips hur du skyddar mobilen

Ivana Ravenna, produktchef på Tre Företag, ger sina 10 bästa tips för ett säkert mobilanvändande.